69 Fastback
Bohz2, Tue Oct 02 2012, 10:44
Endelig har jeg fått kjøpt luftwaffer som er på veien fra dag 1. Langt fra pen men pen langt fra.
Dersom noen har en billig 1600 motor (trenger ikke svive) så er det på ønskelisten.
Kjekkesta av alt: min bedre halvdel kastet seg inn i bilen med en gang den kom hjem og presset noen runder på Tananger


Re:
69 Fastback
Endre S, Tue Oct 02 2012, 16:42
Grattis med flott fastback

Eg har motor stående, men usikker på om den skal selges. Hvorfor skal du skifte? Hør med Rune Lutsi. Så et par der sist eg var innom.
Re:
69 Fastback
Bohz2, Wed Oct 03 2012, 07:41
Motoren lekker olje som en sil dessverre.... så tenkte jeg at hvorfor ikke bruke vinteren til å få i sammen en ekstra motor som jeg kan sette inn

Re: 69 Fastback
TorgeirMatre, Wed Oct 03 2012, 11:50
Utfordringen kan være å finne en T3 blokk med hull til olje påfylling, viftehus og bakre motorfeste. Jeg har bare T1 blokker.
Om det lekker mye olje er det ofte i støtstangrør, simring på veiv og silen i bunnpanna
Ellers er det vanlig med mindre lekkasjer i oljepåfylling, på oljepumpe og kanskje bensinpumpe. Veivhus ventilasjon kan også selvsagt puste ut oljedamp som griser til
Om motoren din ellers sviver fint og er i god stand hadde jeg derfor heller bare kjøpt et pakningsett, dratt ut motoren, vasket, byttet pakninger og satt sammen igjen.
Koster bare noen hundrelapper.
Re: 69 Fastback
Kjetil L, Wed Oct 03 2012, 12:45
Jeg har et pakningsett til overs, kjøpte det på scc pga at hun som solgte deler ikke hadde vakslepenger på noe annet jeg kjøpte, kr 200,-
Re:
69 Fastback
Bohz2, Fri Oct 05 2012, 07:15
OK, takker for råd

skifte størstangrør også samtidig da? hvilken type anbefales?
Kjetil: kjøper det settet av deg, hvor kan jeg hente?
Re:
69 Fastback
TorgeirMatre, Fri Oct 05 2012, 09:45
Du kan gjerne bruke orignale, dersom de ikke er for rustet..
Men du må "dra de ut litt" slik at de blir fjærbelastet igjen.
Støtstangrørene på vannboxeren har samme prinsipp (men de ruster ikke)
De fjærbelastede er fine, da er det bare å ta av vippetøy og ut med støtstenger.. En trenger ikke av med toppene for å montere de. (En må selvsagt ødelegge de orignale for å få de ut da...)
http://www.unneberg-bil.no/webshop?referer=none&p=p&ka=218
Re:
69 Fastback
Bohz2, Fri Oct 05 2012, 11:37
den dingsen i midten med ring rundt spretter opp... hva er det?

Re: 69 Fastback
TorgeirMatre, Fri Oct 05 2012, 12:52
Veivhus ventilasjonen..
Kommer det ut oljedamp der? Skal suges inn i luftfilteret, gjennom gasser og fobrennes eventuell oljedamp derfra.
Re: 69 Fastback
boblebuss, Fri Oct 05 2012, 14:02
Hei jeg har en 1600 stående, men kan ikke garantere noe på tilstand, går veldig billig!...
Re:
69 Fastback
Kjetil L, Fri Oct 05 2012, 19:33
OK, takker for råd
skifte størstangrør også samtidig da? hvilken type anbefales?
Kjetil: kjøper det settet av deg, hvor kan jeg hente?
Bohz2
Sunde/kvernavik, ring/sms 90881211 før du kommer. Sundelia 10