Main Menu
Siste poster
Welcome
Online
Forums
T1 54 Porsche wannabe
-
Da var også bremser bak på plass, og jeg fikk testet høyden...
Original høyde - må ned i gjen litt ja
Alle jordinger er byttet og kontaktflater rengjort. Skal prøve med en ny kraftigere kabel mellom batteri og starter, men antar jeg bare kan glemme å dra igang denne med 6V for lite anlegget.
Skal prøve med to 6V batteri i paralell, men vurderer å kjøre to 6V batteri i serie, og ta ut strøm til alt 6V greier mellom jord og + polen på det ene batteriet og kun strøm til starteren fra + polen fra det andre. Da vil alt fortsatt være 6V, men starteren får 12 V
Må lage til noe omkobling slik at det andre batteriet også kan parallkobles for lading, tror jeg kan bruke noen slike omkoblere de bruker i båt for å ha separat forbruk og start batteri.
Andre som ha rnoen gode tips her?
Ellers var tidligere eier innom for en inspeksjon i dag, og han er fortsatt fornøyd med bilens nye tilværelse
Noen som har slik synkronisering verktøy til låns?
Det jeg har er defekt fortsatt tror jeg....Eller har du reparert det Endre?
-
Den ligge nedplukket i kjelleren så eg må sjekke for sist eg skulle prøve så va d et eller annet som var defekt men huske ikkje ka det va
-
du kan få den eg har torgeir.. eg har en gammel vw synk til gassere.. du kan FÅ den som takk for hjelpen , siden du hjalp meg med ms..:)
bare og hente:) -
-
bare ha den du.. så kan eg låne tilbake vist eg sko trenge en gang.. men tvile på det<:) går bare i sprut hos meg fra nå av.. ikke noe gassere:)
-
Har laget litt eksos som får duge inntil videre. Deler fra en Audi downpipe og en av de 3 pottene på Passat 1.8
Har også sveiset inn en mutter for WB landa sonde. Bråker fortsatt "litt for mye"
Fikk ikke giroverføring til å stemme etter girkasse bytte. Jeg kjøpte nasekon og hockey stick fra CIP1. Det er mulig passform der er dårlig, og at hullet til set skruen ikke er på rett plass. Måtte slipe litt av av "hockey stick bladet" også da det var for stort og satte seg fast.
Boret og gjenget derfor to nye hull på motsatt side i koblingen mellom hockey stick og "shift rod". Tidligere sto skruene rett over for hverandre, nå får jeg justert
Har nå kjørt ca 5 mil. Motoren går fint, litt hissigere en den gamle 1500
Men jeg må logge litt med WB lamda, og dyse om forgasserne. Det er mer volum og høyere kompresjon nå en på 1600 motoren de satt på tidligere. Tror den går magert på belastning/turtall
Da er i alle fall bilen kjørbar til 1. mai -
-
Håkon
Konge Torgeir, jeg har samme planer med min imorgen.
Girkassen skal på plass, da med T2 nase konen.
Fystemann ?
Hva gjør de med camber compensatoren? Fester du den rundt akselen?
Hvordan går det med ditt prosjekt da?
..... det var du som kastet hansken
Klar til 1.mai?
-
Ute å kjørte litt mer i går kveld..
Skyter og styrer når på tomgang når den er kald, og går uryddig de første kilometrene, så kommer det seg når den blir varm.
Mangler effekt på belastning, sjekket pluggene - går for magert.
Ble bekreftet med WB lamda test, må få bestilt noen dyser, eller bore opp litt
-
Da var den senket et ytre hakk bak igjen, var vel slik den var, men det er nok slik jeg vil ha den.
Nå er den like høy framme som bak (når måler p åstigbrettet)
Skal opp en liten tomme fremme da
Byttet kabel mellom starter og batteri også.. Nå klarer den i alle fall av og til å dra i gang med 6V for lite
Camber Compensatoren er også på plass nå