Main Menu
Siste poster
Welcome
Sponsorer
Forums
Motor, drivverk og kjøreegenskap prosjekter
-
Fant Protec dempere, så greit ut, skal sjekke mål og se hva det vil koste.
Ser at de også kan brukes med spiralfjær.... i tilfelle det skulle bli nødvendig -
Da er den klargjorte bunnplaten sammen med bunnplaten fra fake ovelen flyttet til hønsehuset
Det ble brått litt bedre plass i garasjen
Jeg har to T4 CU bøokker jeg skulle fått maskinert veivhus ventilasjonen av, slik som på bildene under
Er det noen som har tips om hvor jeg kan få fikset dette?
Eller eventuelt en DIY metode? -
DIY metode, har brukt den før
Kapp med vinkelsliper slik at det er god margin, så setter du blokka i en søyleboremaskin og bruker en sliprondell på aksel (slik som på en rettsliper) og låser søyleboremaskinen i høyde med det høyeste punktet som står igjen etter kappingen, flytt så blokka over bunnen slik at sliperondellen sliper vekk det øvre punktet, senk borhodet, lås det og gjenta prosessen til ønsket anleggsflate er oppnådd.
Tar litt tid, men blir en jevn anleggsflate for dynamofot/feste, gratis, sliperondell har du sikkert allerede.
Hvis du ikke har stor nok søyleboremaskin, er det sikkert noen i klubben som har en du kan låne. -
Har også manual for montering av T1 kjøling på T4 motor, ble kjøpt en gang i 19pil og bue
Der står det en del tips om montering, fester, braketter etc. alle med mål og tegning, lånes gjerne ut til entusiast ! -
Supert tips.
Står en søyle på line jeg tror er stor nok. Regner med Lassen lar meg låne den litt 😎 -
Da ordner det seg nok, har gjordt dette ett par ganger tidligere.... så det fikser du greit.
Gi beskjed hvis du vil låne manualen, er noen gode tips der. -
Ny DIY metode for å fjerne toppen av veivhus ventilasjon på Type-4
Jeg kappet til 2 like kryssfiner plater med rett øvre kant og satte de sammen med tvinger
Satte så fast en Type-4 topp på platene og borte opp 8 pinnebolt hull.
Tredde en plate på hver side av blokka og strammet til med noen rørbiter.
Monterte en kryssfiner plate på toppen med hull der veivhus ventilasjonen er.
Så var det bare å ta frem håndfresen, montere en 6mm pinnefres og stille hastighet til minimum
Sånn blei det
-
-
-
Supert om du tar med manualen på mandag Kai
Tror jeg har kontroll på det meste nå, men det er kanskje noen kjekke tips der