Main Menu
Siste poster
Welcome
Forums
-67 Squareback
-
Jobbde på Nærbæ senteret idag Endre, å der va det heilt bart. Så ikkje syd
Snøen ligge på Hommersåk.
-
Myssta brillene elle??? Kom lite i går kveld men ca 10 cm i formiddag. Så heilt bart e d ikkje.
-
Hentet motor hos jalokokey i går og fikk den i bilen. Dette var motoren som var i notchen han hentet i Bergen. Vil fyre den for å få en status. Ukjent på kor lenge den har stått. Innom på Mekonomen i dag og besøkte Morten og Dalland? Castrol gearolje og motorolje innkjøpt. Vel heime så var planen å fyre maskinisten. Fylling av gearolje i box, Skiftet olje på motor (biltema) for test og rengjøring innvendig. Strøm på og den turner som bare det... Får oljetrykk og på med gnist....Får ikkje tenning....eller bensin. Studert gassere også og de trenger en sjekk. Derimot begynner det å dryppe olje så motor blir bare demontert igjen. Lekker fra simmerring bak svinghjul. Dette tenkte eg ville skje så det er bra at svinghjulsavdrager er på vei over dammen. Begynte og å dryppe litt olje fra den ene akselen ved bremsebåndet så denne må også sjekkes. Så da blir prosjektet med å parre bunn og karrosseri utsatt til motor er på stell.
-
det var så godt ja.. alltid spennede og starte motor som har stått noen år.. hehe
har simmerring til deg om du trenge:) -
Har simmering men verktøyet e ikkje kommet ennå, så då får eg ta en runde på gassere imens...
-
Hehe, var flott med litt godt besøk på jobben
Motoren hadde sikkert godt av rensen og skader aldri å bytte simmering på en motor som har stått en stund -
Tror det ligger noen gode avdrager på Rangen Endre. Haster det kan jeg ta en titt.
-
Nei det haster ikkje sånn. Regner med at det ligge en pakke i posten en av de første dagene så eg har nok å finne på ellers...
-
Demontert høyre lagerhus på bakhjul siden det begynte å dryppe litt her etter påfylling av gearolje. Fant den store o-ringen i 2 biter, den var klemt ihjel. Tydelig ikkje vore heilt på plass ved montering. Fort gjort. Hadde heldigvis en reserve så ny montert og skrudd sammen igjen. Fikk også montert på deksel over kobling til gearkasse. Dette var et kav å få til for på type 3 er dette på undersiden og ikkje inni bilen under baksete som på type 1. Måtte løse ned hele traversen for å få dette til. Dårlig konstruksjon spør du meg.....men nå er det hvertfall på plass. Pakken fra cip ligger på gardemoen nå så den er hos meg om et par dager. Framdekk kommer fredag så da er det å få bunnen trillbar på fuchs. Det blir en milepæl. I går var det forresten 1 år siden eg drog heim kjerra så får feire det og til helga...!dodge
-
Siden eg e heima med sjuge onga så klare ikkje eg å sitte stilt. Fekk pakke frå cip i dag og det første som ble pakket opp var avtrekker for svinghjulsbolt. Det va jo drittlett å demontere, ennå lettere å dra til igjen då den bare ska ha 30 lb-ft som tilsvare 225 lb-ft på svinghjulsbolten....Men kor e simmerring? Der e jo ingen....Jaja, rengjort og montert på ny. God som gull. Demontert gassere og rengjort. Motor på vei inn og ny test i kveld.....