Main Menu
Siste poster
Welcome
Online
Forums
Oval 55
-
Trur at vakum her kan være synderen. Den får ikkje dratt ned nok fortenning ergo så vil den kveles ved gasspådrag.
Innsprut er heilt genialt, eg kjørte mexicoinnsprut og megasquirt på T111.
Trur det blir det samme neste gang. -
-
Eg skal nok bestille et sett mexico sprut deler i løp av sein sommeren. . Kan jo dele på porto:p
-
jalokoey
Eg skal nok bestille et sett mexico sprut deler i løp av sein sommeren. . Kan jo dele på porto:p
Quanta Costa? -
Mexico sprutet er fint på en snill motor med snill kam, eventuelt en turbo motor.
Jeg er fornøyd med dette i camperen. Godt moment, men gir seg rundt 4-4500 rpm
Og så ser det jo orignalt ut.. og det er ikke så rart når det er orignal vw
Fint til en bil som brukes til cruizing, og det var del det T111 ble brukt til
Men det er ikke noe for en "sportslig motor"
Det er fort rangt i innsug manifoilene, dysene står for langt nede. En kan nok sveise i en ring, flytte opp dysene noe og porte ut "bossen" dysene sitter i
Spjellet er vel heller ikke stort nok for sugemotor.
Å bruke MAP sensor på en motor med litt kvass kam er en utfordring, da det blir så mye pulser i innsug og map sensoren sliter med å måle på tomgang/lavt turtall
Da er det TPS styrt (spjellstyrt) som gjelder. Jeg ville ansett heller vurdert dette innsuget
http://www.vwspeedshop.com/product.php?productid=16804&cat=396&page=1
Eventuet et med to dobble spjell som det Trond har på turbo ovalen -
Mexico kommer på ca 2500. For innsug.dynamofot. nye pakninger. Spjeld og 4 dyser og fuel rail.
-
-
Disse gasserne er jo ombygd med opgraderingskit fra CB. Det skulle jo fjerne problemet med mid-range, som disse gasserne ofte sliter med. Grunnen til at jeg tenker tenningsproblem, er det at motoren virket fint i bukk, men sliter under belastning.
Pettr'n. -
Da var forgasserne solgt samt også Mexico sprutet.
Etter anbefaling fra Jon Arne, kjøpte jeg noe som spruter mer.
Fra VW Speed Shop, 42mm
http://vwspeedshop.com/product.php?productid=16759&cat=394&page=1
Bilen er nå leveert til Mr.Sprut for montering, kobling og justering.
Nå må dette bli bra
På tide og få brukt denne kjerra litt.
Skal bli spennende å se hvor mye HK en får ut av denne 1600 motoren.
-
Årets håp for å få bilen på veien var å levere bilen bort.
Som de fleste vet, ble den levert til John Arne for montering, bygge ledningsnett, mapping og det som følger med.
Fikk ikveld årets nedtur, John Arne var ferdig med alt og klar for å kjøre den på rulla. Så oppdaga han metallspon i olja. Så da var det gjort.
Bilen blir nå henta og parkert under duk så jeg slipper å se den.
For ikke å gå skikkelig lei, blir driten parkert og henta fram igjen når lysten er der.