Enda en økt unnagjort. Fått lakket bunn overside igår. Nå er det skikkelig kult å holde på. Synes bunnen ble vanvittig bra. Lakkert med sprøyte og nå har jeg komt inn i det (ikke brukt sprøyte på 20 år).I løpet av et par dager er bunn ferdig lakket, satser på å få tatt undersiden imorgen eller i løpet av helgen. Har ikke gjort noe med forstilling enda da jeg er i tvil om jeg skal montere senkespindler eller gå for Puma. Vil egentlig gå for KUN spindler i første omgang.Uansett så står forstilling for tur med sliping, grunning og lakking.
Da var hele bunnen ferdig lakket. Ser nice ut. Måtte gjøre et par små sveisejobber på bunnen før jeg gjorde bunnen ferdig igår. Hadde glemt å overføre batterifeste og bolten som en fester jording etc. i !! Kom på det nå jeg satt på jobb igår. Nå står bunnen og herder. Da er det bare å fortsette med montering, senking, forstilling etc. Det blir jo bare kjekt.
Ketil, Unneberg har tilbud på pumaforstillinger. 2500,- for standard bredde og 3000,- for smalere.
Ska du senke e det puma. Ska du ha comfort etter senking så e det vel spindler som gjelder, og da kortet puma for å kompensere for spindlene... Spør Mr Marius i Dirdal så bygge han om den forstillingen du har hvis den e brukbar.....gjorde vel det for Limaen...
Tenker du da på å sveise inn senkesats Endre ? Forstillingen jeg har er helt god, så har sett på senkesats. Hva med godkjenning av dette ? Har jo en kompis som er rå på sveising, men usikker på om han får gjort dette.
Har lest så mye for og imot ift Puma/spindler.
Sveise inn ja. Korta forstilling e jo heller ikkje godkjent såvidt eg vett. Om spindler e tuv godkjente vett eg heller ikkje. Sånn sett så henge alt med godkjenning i forstilling i en tynn tråd med unntak av puma. Den e vel godkjent. Men kor mange kjøre ikkje med alt slags dilldall. Sjøl satte eg på korta puma og senkespindler på T111. Den e jo pre 60 men hvis den hadde kommet i teknisk kontroll så trur eg neppe det hadde vore forstilling de hadde hengt seg opp i. Alternativt selg type 1 og kom inn i type 3 verden. Då sleppe du bare bilen ned og ferdig arbeid...
CB senke spindler får du med tuv papir, og eg meine og å ha hørt at du ska få cb spindler som ikke bygger, men e greit me puma i tillegg, så du kan fin justera litt.
Hvis du sandblåse org forstillinga og sveiser inn senke sattser og lakker fint opp, ska d noge til at di henge seg opp i d, for pumaene har ingen serienummer som godkjenningspapirene refererer til, det er bare et generelt skriv fra møller.
15 years ago
Sat Mar 20 2010, 09:41
Ved innsveising er det et spørsmål. I senterhullet der du monterer satsen, freser du ut et lenger spor, eller bruker en det samme ? Har sett på skjematisk opplegg for dette, men forstår det slik at en skal frese ut sporet slik at en har noe å justere på! Er jo egentlig ikke vanskelig i det hele tatt !! Må kun sveies skikkelig.