14 years ago
Thu Mar 10 2011, 08:24
Takk for info.
Tja, hadde kanskje ikke vært dumme de, men planen min er jo en German Look (light?) og vet ikke om det blri helt riktig ? Usikker !
De er jo 5,5" og ville hatt noe mer bredde. ET er jo kun 22 (?) så det skal jo bygge greit ut.
Nå kommer kjøper av motor og henter neste uke. Må vente til jeg har casch!
Store spørsmål! Passer det med slike til 03 ?? Litt usikker på det jeg !
Da var felger i boks. BBS 16x8" med 225/55 profil. Med bredding av skjermer og senk på 5 cm må jeg ut å shoppe skjermer og dekk.
BBS felgene er forkastet (foreløpig)!
Har nå handlet ATS 15x7" som trenger pittelitt kjærlighet for å bli fine.
Får de nedover på onsdag og starter øyeblikkelig med gnikking og lakking. Blir glassblåsing og slipepapir.
Fant ut at det ble dyre BBS felger så lenge det krever andre skiver, tromler og skjermer. Gratisfelgene hadde fort komt på 8000,- + dekk !
Lar BBS ligge til jeg kanskje kommer på det senere å ta de i bruk.
Legger du gm look og på hylla då? Ats er vel langt fra rett felg til gm?
Beholder BBS felger på lur.
Nå blir det vel ATS og senk. Mulig en oppshining av bil til vinteren igjen.
Når jeg evnt. får solgt -63 og får frihet kan det godt hende at BBS blir hentet frem igjen og bil oppgradert til GL
2 ATS felger klare for klarlakk. 5,5" felgene jeg byttet til meg av Kai er ferdig glassblåst og nå påbegynt pussing. Var litt usikker på om glassblåsing ble vel tøfft, men startet med 240 papir igår og det blir godt som fy.
De to andre felgene, 7", tok jeg først med grovrengjører, deretter 240-400-800 og 1200 papir. Tilslutt litt autosol på toppen, da kom glansen frem.
I snitt 5 t pr felg for å få de fine !
Scanning av original Kamei spoiler gikk ikke.
Har nå tatt gipsavstøpning av spoiler, denne blir nå sendt til Bergen imorgen der gipsformen blir scannet. Det blir så støpt spoiler i carbonlook. Evnt. støper en rett av formen. Blir spennende !
Idag handlet senkefjører til -03` en. Handlet hos "Hoylaen". Satser på å få senket bilen før treffet, ihvertfall foran, bak får jeg se om jeg får tid. Lakk til felgene er handlet så snart blir de også gode.
Begynte arbeidet igå kveld med å sette på senkefjører. Kom ikke langt før det ble stopp. Trodde jeg hadde det meste av verktøy etterhvert, men at senterbolt på demperstag var 22mm visste jeg ikke, for den nøkkelen har ikke jeg !! Nå er nye nøkler fremskaffet og jeg er klar for ny runde. Håper å få tatt minst en side ikveld, innimellom unger etc.
Bilder Ketil, før og etter.