Da var begge bremsecalippere foran overhalt, skiftet bremsevæske og finjustert tenning og forgasser. Den henger litt igjen fra 1500 til 3000 o/min når eg trør pedalen i bånn, det klarer eg ikkje finne ut av.....Kanskje den skulle hatt enda mere fortenning? Stilte den på ca 30 grader på 3000 o/min, så skjønner ikke helt hvor det ligger.....Noen som har tips?
Har du sjekket at vakum styring av fordeler er OK, og at det ikke er noe klatt med tette kanaler i gasser?
Jeg har opplevd at gasser ikke gir vakum til forldeler pga tett kanal i gasser.
Originalt luftfilter, eksos osv? Dersom noe er endret trenger den kanskje mer bensin (større main jet)
Alt er originalt ja. Har hatt stroben på så ser jo at den drar tenningsmerket ved økende turtall. Så da er vel vakum ok. Men kan dobbelsjekke ved å ta av slange. Da skal den vel være enda verre i såfall.
Dette er bra! Liker forbasket godt fargen på bilen! Jentungen din bør være godt fornøyd med denne bilen.
03' en min henger også noe på gasseren ved middels turtall! Har justert meg grønn på den sist høst. Vil nå få på nye tennkabler og justere tenning på nytt. Den gikk utrolig godt før jeg skiftet plugger, de gamle hadde da 19000 bak seg. Min blir nå hentet ut imorgen for å gi seg i kast med ny sesong.
Her får eg ikkje teori og praksis til å stemme. Tenningsmerke er ikkje i nærheten av det eg vil. Har lest både her og der, funnet videoer på youtube, men bilen sviver som ei klokke nå, fint pådrag, og egentlig er bare alt fint.....det er vel da eg ikkje skal røre meir, når d virker.
Eg sleid me ein 1300 dp for ei tid tebage. Ingenting stemmte med tanke på tenning og forgasser instillinger. Så eg lot an ver, så fekk han heller lugga litt innimellom.
Eg tenke hvis det står på en feil rotor så kan det lage nok tull i teorien. Men nå røre eg an ikkje meir ennå.
If it works, don't fix it!
Elle feil reimhjul. sleden fordel
Ja d e og muligt. Eg har liggende et reimhjul med grader en plass så ser kanskje på det en aen gong.