Main Menu
Siste poster
Welcome
Forums
-67 Squareback
-
Sjekket med Håvard?
Han monterte korte på sin T3 Ghia for en tid tilbake
Har ikke mikset og trikset selv så jeg aner ikke -
Skal ta en prat med Håvard. Det som eg vett er at tromlene må maskineres ca 15mm på ytre side der mutter strammer på aksling. Så virker det som om eg må bruke "innmaten" fra type1. Dette skal sjekkes. Nogen som har en "komplett" aksling dette kan sammenlignes med?
-
skal du ha nye tromler på gamle aksler?
Isåfall må du maskinere ned på utsiden som du sier (16mm hos meg). Men du må også muligens maskinere på innsiden for å få tromlene til å sitte riktig i forhold til bånda (3mm hos meg synes jeg å huske). Er jo bare å montere så klarer du å måle deg frem til hva som trengs. Du ser jo fort om trommelen kommer langt nok inn eller ikke. På utsiden er det jo for å få montert mutteren skikkelig. -
Endre S
Skal ta en prat med Håvard. Det som eg vett er at tromlene må maskineres ca 15mm på ytre side der mutter strammer på aksling. Så virker det som om eg må bruke "innmaten" fra type1. Dette skal sjekkes. Nogen som har en "komplett" aksling dette kan sammenlignes med?
Har akslingene og en bøtte med diverse deler stående på loftet
Bare å hente om du trenger -
Eg bruke de eksisterende type3 tromlene. Stemme det Trond med maskineringa med å ta noen mm på baksiden og for at trommel skal ta riktig på bremsebånda. Men det e ikkje heilt likt i innmaten så vil sjekke det med nogen som har. Får låne den bøtta di eg Torgeir...
-
Min innmat ligger på gulvet under bilen nå hvis du har lyst å ta en titt på det. Det er til korte aksler (fra de røra akslene dine lå i med tilhørende pakkbokser osv.. og der har jeg på 68- tromler...
-
-
Endelig ferdige med polering av felg.....yess....
Og i dag har eg endelig funnet ut av bakakslingene, forskjell i innmat på lange vs korte.
Svingte innom Torgeir på vei heim i går og rota i delelageret hans. Fant den indre spacer (bilde 2, den mørkeste av de er den som var i de lange akslene) samme tykkelse men en annen profil. Denne ligger mot kant på aksling og bakkant lager. Fine då va det på plass. Den ytre spacer var lik den eg hadde så den er grei. Lagerhuset var og annerledes og må også benyttes av den enkle årsak at hvis en mixer kort aksel/ lagerhus for lang aksel så er det ikkje nok plass til lageret inni. Så konklusjonen min er bytter en aksler så bruk det som hører til den respektive aksling. Om en kjører type 1 eller type 3 bremser har ingen betydning annet enn hva en må gjør med bremsetrommel.
Motor dratt fram og rengjort. Skal bare..........vett ikkje før eg har demontert litt......
-
-
[quote]
Motor dratt fram og rengjort. Skal bare..........vett ikkje før eg har demontert litt......
[link]
Du skal BARE montere et av innsprut settene jeg har liggende.
Sammen med magasquirt og llitt diverse
Fikk melding fra han som kjøpte TL'en min i dag..
Kommer å leverer 1915 motoren over helgen.....Fristet?