Main Menu
Siste poster
Welcome
Forums
Motor, drivverk og kjøreegenskap prosjekter
-
Har stått urørt i garasjen lenge nok denne bunnpanna nå...
Gikk i gang med skrape tektyl og slipe/blåse den plateren.
Halve golvet på høyresiden var byttet, men når jeg fikk gjort platerent videre fremover mot stolfestet viste det seg at det var mer lakk en plate der.... eller mer som en sil om du vil
Så da har Halvor fått i oppdrag å skaffe nytt golv i god kvalitet.
Da er det "bare" forstilling og bakstillingsdelene igjen som skal rengjøres, overhales og males
Nye kuler og lager hadde jeg liggende, men har bestilt nye lager og diverse.
Nå må jeg bruke noe tid på huset igjen.. så du har god tid å å skaffe delene Halvor
-
Du må gi beskjed når du får plata, jeg må også ha, og vil gjerne "sjekke" kvaliteten før jeg også bestiller 2 nye. GODT JOBBA
-
En liten rapport om passform og kvalitet på Paruzzi golvplater...
Dette er premium kvalitet golvet deres.. En kjenner forskjell på dette og de tynne platene jeg tidligere har fått fra Karosserideler i Hillevåg
Men det er altid litt...
Dette er passform i front. Det vil ikke vise når golvet er på plass, men ikke helt bra
I "svingen" her har jeg kappet bort 5mm for å få det til å passe. Det kan en leve med...
Dette er den orignale golvplaten
Dette er den nye. Den er ikke lik rundt feste for stolen. Mulig det er endret noen ganger opp gjennom årene?
Nå stemmer alle hull til kanal +/- 1mm. Det kan jeg ikke si om de jeg har brukt tidligere.
Uansett, jeg er fornøyd med golvet til dette prosjektet.
Hadde det vært til Ovalen med org restaurering hadde jeg sett om jeg hadde finnet noe annet som var likere originalen også under stolen -
Bra med tilbakemelding Torgeir. Dette er nyttig for meg som leverandør. Jeg har jobbet som karosseriarbeider på Vw, jeg vil tro at en original bunnplate også hadde måttet blitt klippet å tilpasset før endelig montering. Uten at jeg vet det, men vil tro at vil være forandringer på bunnplatene fra model til model. Med tanke på stivheten til bunnen, da med tanke på sikkerheten så ble gjort mange forandringer, spesielt for å tilfredsstille sikkerhets kravene i USA.
-
Fant denne tråden med bilder av golv...
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?p=7157050
Det har vært flere endringer ser det ut til ja.
Men for all del, kvaliteten på den jeg fikk er god altså -
Jeg oppfattet det som du var fornøyd, ville bare dele mine tanker. Ser ut som det er flere varianter. På en original bil ville det da kanskje vært naturlig å skifte begge platene?
-
En god økt i garasjen i dag
Snakket ført litt med Kai om å legge noen sveisesømmer i kanten av ramme mot golvplatene i tillegg til punktsveisen.
Hadde sett bilder av det... Anbefales sa Kai, og når du først er i gang hel-sveiser du også kanten rundt Napoleon hatten. Fint når det finnes mye erfaring i klubben.. og den deles
Fikk også sprøytet Owatrol CIP grunning på undersiden og mange smådeler/braketter til hjuloppheng.
Det hjelper MYE på motivasjonen å få farge på greiene
Mer info om Owatrol CIP grunningen:
http://www.owatrol.com/index.php?langue=no&page=produits-rustol-cip
Jeg kjøpte en kartong (6stk 0,5 liter bokser) gjennom Pappa (maler)
Halvor forhandler den også om andre vil prøve -
Supert arbeid, gleder meg til at min bunnplate ser slik ut, selv om det blir en stund til. Utrolig hva en kan få til med litt håndverktøy og godt pågangsmot.
-
Da har også oppsiden fått et lag med Owatrol CIP. Førersiden som har "gammel plate" skal få et strøk ekstra da det er fjernet en del gravrust med blåsing og Ferrobet...
Nye kuler presset på plass. De øvre armene i dette arm settet har også fått litt massasje i pressa for mer camber, såkalt arm wrestling
http://forums.aussieveedubbers.com/viewtopic.php?tid=100412
-
Owatrol CIP gruinninga har stått noen uker med varme i garasjen nå.. så jeg tok sjansen å sprøyta Epoxy grunning over.
Det gikk bra..trodde jeg til jeg var ute å sjekket et part imer etterpå...
Det har reagert litt på oppsiden av den nye golvplata. Jeg er nokså sikker på at det må være spor av transport grunning det reagerer med. Det er nede i plateknekker der det har vært vanskelig å komme til for å slipe bort grunninga 100%
Har skrapet bort dette som har reagert alle rede, lar det herde et par dager, pusser kanten og prøver å legge et nytt lag epoxy
Jeg regner med det hadde vært nok å vasket bedre med tynner her, og ikke bare med silikon fjerner før påføring av Owatrol CIP
På resten av bunnplata og på for og bakstilling delene ser det godt ut..
Snart sort bunnpanne nå