Main Menu
Siste poster
Welcome
Online
Forums
69 Early Bay Westfalia Camper
-
-
Da har jeg fått tenningslås, utrolig hva som finnes lokalt
Takker Morten
Så venter jeg på deler fra JustCampers.
Bytter alt av bakbremser og bolter/foringer samt noen ledd i forstilling så blir den nok litt bedre å kjøre også.
Finner ikke lageret til styre akselen det som står mellom aksel røret og selve akselen oppe ved rattet noen plass, men har bestilt en erstatning foring fra bluebird
http://www.bluebird-type2.co.uk/Split%20bay%20suspension.htm
Skal etter hva jeg ser ikke erstatte lageret, men bare plasseres over.
Fant infom om denne delen på earlybay.com
-
Da har det komt noen pakker med deler her...
Ny foring til rattstammen er montert, så ble den fin...
Bolt og foringer er byttet i hjelpesnekke? er det det det kalles
Den som fordeler fra selve snekka og ut til hvert hjul....
Var ikke kritisk slitt, men det var litt slark. Hadde ikke sett grispumpa på en del år i alle fall.
Så byttet jeg staget fra snekka og bak til denne hjelpesnekka
Kulene her var slitt ja...
Byttet også den gummi koblingen mellom snekka og rattstamme.
Nå begynner den å bli fin i styringen
vurderer å bytte selve styresnekka også
Alt er byttet av bremser bak på ene siden der det lakk i hjul cylinderen.
Må bytte på andre siden også.. men det får jeg ta en dag jeg føler meg sterk.
Sitter noe vanvittig den der mutteren...
Enklere å få av på Håkon sin bil har jeg hørt -
!lol Jeg er mesteren i å løsne uten å løfte en finger
Ellers må du ta med bilen på neste klubbmøte, vi må snart få se vidunderet -
Så har han fått gjort litt til...
Var ikke bare bare å finne snekke til denne rakkeren.. ingen som selger ny/overhalt tror jeg
Men snekke var ikke galen den, justerte den litt, og kjørte inn noe gris i stede for bare olje.
Nå er i alle fall styringen mange ganger bedre.
Da er det bare å vente på ny hoved cylinder - så får vi se hva tilsynet sier
-
-
Da har jeg vært hos Jonh Arne aka Jalokey og hentet en ribbet WBX
Forsøker på en 2.1 liter Oxy boxer med 044 topper, original wbx kam og org hydrauliske løftere. Må nok litt ned på komp i forhold til WBX'en men håper å få litt av den samme karakteristikken som WBX motoren har.
Usikker på om jeg går for Megasquirt eller om jeg prøver orignal VBX sprut.
Er ikke ute etter mest mulig effekt, men bra med dreiemoment og trøbbelfri turmotor
Har endret planenen litt på motor planene ja..
For se om jeg en gang rydder i tråden
Går det bra med Oxy blir T4 prosjektet heller brukt til 63'en jeg har stående
Da blir det reserbil
Går det heller dårlig får jeg bruke T4 motoren i Bussen likevel -
Fått jobbet litt mer med "continental bed" på taket
Bestilt mer perforert taktrekk og blå vinyl som skal være lik setetrekk/dørtrekk
http://www.sailrite.com/
Vi får se når det kommer.
Tenkte å legge hvit perforert vinyl under sengeplaten, og blå vinyl på selve puten
-
-
Og så fikk jeg fjernet 009 fordeleren, og montert fordeler med elektronisk tenning fra WBX motor. Nå går den så mye bedre mellom tomgang og 3000 rpm
Og så er den såååå mye sterkere akkurat i det en løyser clutch
009 fordeler må være den værste sykdom som er kastet på en VW motor (som skal brukes til noe annet en race - det vil si tomgang og full gass
Coilen skal seff skiftes til WBX coil, men hadde ikke rette pluggkabler liggende