Hvor finner eg igjen teksten som henvise te nummerene på skjemaet. Sko likt å vissta ka di kalle komponentane. E vanskeligt å se forskjell på ei skjeva og ein O ring/pakning.
Ser den, men kommer ikke til å skru av mer enn nødvendig. Jeg vet at løpet til aks pumpa er bra siden den gir en fin sprut ved pådrag. Men kommer til å skifte det jeg finner av pakninger, o ringer osv på leten etter et bedre svev på tomgang.
Neste prosjekt er å få ut motoren å finne årsaken til sluring på clutchen, male opp kjøledeksler å få tak i et nytt viftehus siden mitt er tettet igjen med en mindre pen sveis lappverk der hvor varmeuttakene er.
kor mye jobb e det å bytta rattstamme, mistenke at det mystiske styreproblemet på 59`en min skyldes at han jørpelandsbuen har byttet rattstamme for å få på et aent ratt.
Og ellers.. e der någen forskjellar på bremsesylindrane bak. har framtrommlar liggane. Kan eg ta di å setta bak ?
14 years ago
Mon Mar 21 2011, 09:39
Har vært en del diskusjon rundt varmepotter på shoptalkforum
De sier at dersom en har varmepotter montert MÅ en kjøre luft gjennom de selv om spjellet står i lukket stilling. Da går luften ut "hatten" på toppen av varmepotta, og gir nødvendig kjøling.
Jeg misstenker at noe av diskusjonen rundt ødelagte topper når en trimmer.. på grunn av restriksjoner i varmepotta kommer av at en vurderer det som bedre å ta av varme slangen til varmepotta, blokkere hullet i viftehuset for å kjøre all kjøleluft over topp/cylinder. Varm luft tar vel mer plass en kald luft? og om en har en varmepotte som er "kaldere" vil det føre til at eksos kjøles mer og tar mindre plass = mindre restriksjon i varme potta? Eller at lavere temperatur på varmepotta = lavere temp på topp?
Jeg tror de kan ha rett når en leser argumentene..
Så skal du kjøre uten varme.. kjør uten varmepotter, bruk J pipe
Det er der dilemma mitt har vært, for nå har jeg varmepotter men ingeting tilkoblet. Eksosen min på 2332 motoren er mye grommere å vil sikkert gi 1835 enda mer skyv.
Får ta det standpunktet når motoren er ute og jeg får inspisert motorens oppsett. Men jeg har aldri hatt vame i noen av bobblene mine fra før, så det hadde definetivt vært kjekkt.
ny økt å går kvell. Motoren er ute etter mye styr.Jekken tippa sånn at motoren la seg på siå. Siden eg va aleina blei det mye knoting før eg greide å legga den ner på to dekk som sikring. Ventildekslene va av, så nå har eg 4 liter olja på golvet.... argh! Den eine av styreboltane blei herpa med og, så det mangle en 4-5 runder med gjenger i blokkå nå. Men får prøva å gjenga opp litt eller bare får skrudd bolten noe lenger inn, Er jo fortsatt 3 igjen...
Det billlige empi quiet pack eksosanlegget blir ikkje brukt igjen. Toppene er greit porta og du kan se at eksosen stuper flowen. Eksospakningene var orginale så di stupet også masse siden hullene var for lite.
Uten å gå innpå det.
Vi liker varme eksoser, derav vi bandasjerer dem inn.
Så varmepotter går greit, men med J-tubes bør dem bandasjeres og/eller ha 181 kjøledeksel.