Ja det går litt fremover. Sveising av karosseri tar litt tid, men det er en del å gjøre også. Skal nå også skifte hele fronten (reservehjulsbrønn, bunnplate og fanger fester), kjøpte komplett stykke fra Unneberg, pakken tok 3 dager til Sandnes!.
Igår fikk jeg demontert resten av det som stod igjen på bunnen, så nå er det bare å skifte bunnplater, pusse/slipe/blåse alt, deretter lakk + +.
Det går litt fremover nå. Fikk fjernet hele gulvet på ve.side. Brukte tysk metode, litt kapping med vinkelsliper, deretter god slegge. Svakeste punkt er jo sveisepunktene og med slegge går det raskt. Fjernet jekkfeste på det nye gulvet, det ble et lite hull ved det enes sveisepunktet, men pytt, det fikser vi. Nå skal jeg forhåentligvis ut ikveld for å feste nytt gulv, må tilpasses litt for å få riktig mål.
Bilder kommer.
Du skulle hatt en bor for å borre ut punktsveis. Da kunne du enkelt drilla ut punktsveisene.
Jepp, og Feiltema greier virker ikke..
Må innom Wurth eller Vagle for å få noen som virker
Sveisen på jekkfeste var ikke av typen "punkt", men av typen "klyse". Å ta av bunnen er lett med vinkelsliper og slegge.
Da er komplett bunn tilpasset. Ble en del sliping, måling og atter sliping og måling. Bunnen hadde ikke best passform, det er sikkert. Fikk ikke sveiset bunnen fast da jeg holdt på å fryse meg fordervet på bena, ca.6 minus i lokalet !! Fikk av den grunn heller ikke tatt bilde, da jeg måtte se å komme meg hjem i varmen.
Problemet blir videre å se hva jeg skal gjøre ift.grunning/lakking av bunn. Ikke særlig gunstig å lakke i -6 gr. Må evnt. slipe/blåse hele bunnen, pakke den inn litt og ta den med på jobb, der kan jeg stå på lakkrommet.
Det skrider fremover. Har vært dårlig med tid for mekking i det siste. Komplett bunnplate montert ve.side, hø.side ble tatt igår. Må bare punkte den fast nå så blir det greier. Måtte lage nytt endestykke på tverrbjelken hø.side, det var mye grums der. Tok sin tid å lage nytt stykke fra scratch. Når dette er punktet er det klart for sliping/sandblåsing og så lakk. Har bestillt litt plukk til bilen som vel etterhvert ligger i posten.
Glemmer å ta med kamera hver gang, senest igår !!
Igår ble nytt rep.stykke sveis inn. La inn nytt stykke ved batteribunn og gjorde det fast. Klokken løp helt fra meg så det eneste som gjenstår av sveisearbeid på bunn, er noen få punkter langs kanten på det stykke jeg jobbet med igår. Skal idag kjøpe litt bedre slipeutstyr for å få slipt ned sveisesøm. Utstyret jeg har blir litt for stort, tar for mye av plata, ikke bare sømmen. I løpet av denne uken er bunn ferdig, da gjenstår bar å slipe ned, sandblåse litt før bunn blir lakket. Tror jeg lakker den på jobb, der har vi lakkrom med riktig temp, utstyr og avtrekk.
Nå glir det fremover. Igår slipt ned sveisesøm på repstykke batteribrønn. Så nå er bunn ferdig sveist, nesten. Må fikse et par små punkter langs hø.side ytterkant bunn. Får det gjort i løpet av helgen. Liten jobb.
Satster på å få renset hele bunnen for overflaterust og gammel drit i neste uke, for så å grunne/lakke.
Nå begynner det å bli litt gøy. Skal få lagt ut bilde ikveld (dersom jeg ikke reiser ut å gjør ferdig de to små stykkene, på størrelse med fyrstikkeske).