Fikk ikke puslet så mye med bilen ikveld, sykt barn ++.
Fikk laget ny pakning til tanklokket, der har det lekket litt i venstre svinger.
Imorgen blir det forgasserjustering og motorvask, har litt olje under som bør vekk, samt at motor aldri har vært vasket, blir jo møkkete til de grader av bare å stikke neven inn.
Da er ny olje fylt på og bil klar for treff. Bør egentlig stille forgasser også, men gadd ikke fyre opp bilen nå ikveld. Får se hva jeg rekker imorgen, eller i løpet av helgen. Tror blandingen er litt rik. Den napper og hugger noe når den blir varm!
14 years ago
Thu Jul 01 2010, 06:09
Har nå fått ordnet meg med produksjon av 2 støtfangere til bilen. Det er carbon look. Tenkte det kunne være kult til en fremtidig "German looker". Fangerne blir laget i hardplast som har en ytterside som der dønn lik ut som carbon. Vil da innvendig forsterke dem litt med stål for stivhetens skyld. Tenker da å forsterke dem fra fangerfeste og litt ut til hver side.
Uansett greit å ha liggende på lur. Går rundt og rundt og angrer litt på at jeg ikke tok senkefjørene Steinar hadde ts på treffet vårt. Håvard tok dem vel med seg hjem ! Fikk en deal av Steinar at jeg skulle få dem til samme pris dersom jeg stakk innom. Skal jo til sørlandet om 2 uker, så hvem vet, kanskje jeg stikker oppom Marnadal.
He he. Det gjelder å kjenne de rette folka av og til. Prisen for meg blir personlig!
Du kan få se de når de er ferdig. Jeg skal levere 2 originalfangere til dem, så lager de resten. Originalfangerne blir ikke ødelagt men skal kun brukes som form. Plasten blir varmet opp og deretter trukket over fangerne med vakum. Så blir det hele kjølt ned over natta, og vips har du to "carbon" fangere. Usikker på tjukkelse, men mener vi må bruke 8 mm plast.
Hadde en super tur med 03`en til Sørlandet sist helg. Var litt spent da den aldri har vært på en slik tur før. Tok det rimelig med ro nedover, holdt fint følge med resten av sommertraffikken. Bobla surret og var super fornøyd. Kom til Kristiansand og så en super senka -65 eller noe slikt, med kombicamp på slep, det ble vinking så det holdt. Brukte halv tank på 29 mil, ikke dårlig synes jeg !! Hjem igjen på søndag ble det råkjør med forbikjøringer etc. Hadde en forbikjøring i en lang tofelts oppoverbakke mellom Søgne og Mandal, ble totaloverrasket da bobla akselererte så det stod etter hele bakken, kom til toppen og hadde 110 på nåla, det etter å hatt knappt 80 i bånn. Det kaller jeg vanvittig på en original 1600!!
Bilen overrasket meg totalt hele turen, kjempegøy og se at alt fungerte topp, samtidig som bilen er god å kjøre.
Blir nok flere turer sydover med denne. Har vanvittig lyst å gjøre mye med bilen, senking, litt styling etc. Vi får se hva som skjer med -63`en
14 years ago
Thu Aug 05 2010, 13:09
Da det er rolig på jobb om dagene var jeg inne og glassblåste caliperene til bilen. Stemplene sitter så de må settes inn med godt stoff for å få de løs. Må lage en nippel el. for å få satt trykk på slik at stemplene løsner. Deretter blir det nye pakninger/foringer som jeg har liggende, lakking av caliper og legge de på hylla som reserve.
Har tenkt litt på det å lage fangere i carbon look, tenker nå heller å få laget kopi av Kamei spoiler i carbon look. Må bare spørre Tom Ivar pent om jeg kan låne spoileren hans. Må scanne et avtrykk av den.
Tror "carbon" spoiler blir kulere.
Ellers er det ikke noe å gjøre med bilen, den bringer meg dit jeg vil og brukes daglig, uavhengig av været. Skal vel til Nærbø ikveld for å sandblåse ferdig forstilling til -63`en. Håper jeg rekker å grunne den også. Ytre ledd tar jeg med på jobb og glassblåser. Deretter lakk og nye foringer og montering mot bunn/flyndre.
13 years ago
Wed Nov 10 2010, 11:20
Nå er det snart vinter. Piggdekk på og jeg lurte på å plukke bilen litt for å shine den opp litt. DET VAR TANKEN! Nå har jeg flyttet, fått dobbel garasje, men sannsynlig bruk for en reservebil som det er sikkert å kjøre unger i. Da er en gammel boble ikke helt tingen. Må se meg om etter en nyere bruksbil og da er det ikke plass til 2 bobler. Så nå er det mulig at -74`en må finne seg et nytt hjem. Trekker snart -63`en hjemover slik at den kan ferdigstilles. Den må jo i garasje. Forløpig blir den plassert på Nærbø, mens bunnen blir satt opp i garasjen og ferdigstillt. Kun å legge opp bremser etc..
Så i nær fremtid legges den røde ut for salg, ja dersom jeg ikke klarer å lure den vekk et sted på Jæren, utenfor konas rekkevidde!
Litt synd egentlig da den er et forbaska bra utganspunkt for strøken bil.