Main Menu
Siste poster
Welcome
Forums
1962 Type 343
-
-
-
-
Likt som før. En fugl kvitret om at denne motor kan være lettere trimmet. Å det gir meg en forståelse på koffor denne går ganske godt. Så nå får eg finne ut av det. Regner med at høyere komp gir tyngre start... Spesielt på 6V -
Denne ble brukt som bryllupsbil i helga og kom heim i fin form. Noe lukt var det etter festen, men utpå søndagen var det nok. Det stanket som et hallråde esel og eg sa at sånn oppførsel er ikkje akseptabelt. Lukka opp i motorrommet og det bare slo i trynet på meg, bensinlukt..... Pumpå som svette. Har funnet 2 stk eg har liggende så må bare teste. Repsett på vei frå Hotshop.
Trudde Håvard hadde lært an å drikke men det er vel så en middels byas..... Så ved neste bensinfylling så ska eg lære an å drikka så en jærbu -
Her har heile bakhjulsoppheng blitt skrudd frahverande for å justere en skjeiv bakende. Den har vært 1 cm lavere på førersiden, så vil prøve å få den i vater;)samtidig justerer eg ca 2 cm opp bak for å få litt mer "stuk"
Repsett til bensinpumpe og ny pumpe ligger å venter på montering.
Fredag får eg besøk av Tistlo som kommer med nye sko til kjerra. Så blir plutseligt litt møje nå rett før treffet... -
Har et lite prosjekt med å lage en krok te denne. Teltlivet er flott det, men på gardemoen så æ d litt stritt så me seie
derfor er eg litt i modus for å få meg en combi camp.
Krok finnes ikkje te denne bilen men etter litt leting så finne eg en på thesamba så har laget seg krok, og eg trur nok me ska få te d. Det ska visstnok og gå an å modifisere en krok til type 3 og til og med 1303 krok.
Problemet mitt akkurat nå er tiå. Det nærme seg Scc og eg vett ikkje om eg rekke å hverken lage eller modifisere.
Er d nogen som har noen ideer på andre løsninger så mottas d med takk, tingen er d at eg har en combi camp for hånd i oslo, så utfordringen er å få den heim igjen....
Kan jo bare selge den igjen på treffet
Mange muligheter..... -
Skulle ikke kai kjøre peugeot bort ? I så fall har kanskje han plass på kula hjemover.
-
-
En liten kommentar til starteren igjen her. Siden sist den ble rengjort så har starteren blitt mye bedre. Startet bilen i går første gang etter treffet og eg måtte kinne ei god stund før den fikk bensin og tente. Så over tid så virker det som om den har hatt godt av rengjøringen. Nå mangler det et oljeskift og en sjekk før langturen til Scc
gu kor eg glede meg