Oval 55
-
Det er faderns Fiat 600. Den ble demontert for mange år siden, og deretter har det stoppa
-
Håkon
Stuk er kult, men etter en "nervøs" sesong med stuk og 135 & 205/70 dekk, blir dette erstattet med bedret kjøreegenskaper.
Vinterens planer er å montere stabilisator stag foran & bak.
Ser dem selger også camber compensator. Hva er å foretrekke bak?
Priser på CIP1;
-EMPI - SWING AXLE REAR SWAY BAR 3/4 INCH - koster 90$
-SWING AXLE CAMBER COMPENSATOR . koster 65$
-3/4 INCH KING & LINK SWAY BAR FOR 2 INCH NARROWED FRONT BEAM- 95$
Ellers skal biln justeres noenlunde bein. Bytter nok fra 4.5in til 5.5in felger foran, slik at den er lik rundt hele.
Vurderer også 17" detaljerte Fuchs, men de leveres kun i 7" bredde/ET40, går dem under original skjermer?
Igjennom hele sommeren har bilen virket "løs" bak. Alt skal ut og inspiseres. Når jeg gir bilen ett dytt på siden, vandrer bilen frem og tilbake, akkurat slik som en bil reagerer ved ødelagte støtdempere. Men på min går det sideslengs
I tillegg skal 1641 motoren byttes ut med en overhalt 1600 motor, med portet topper, 9.5:1 i komp, 40 dellorto.
Her er mye svar til deg
Da du har svingaksle er nok antagelig camper compensator å foretrekke
(Er ialle fall det jeg kommer til å montere)
http://shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=51&t=127619 -
Da har jeg skumlest igjennom shoptalk, det er som du sier Torgeir at camber compensator vil gjøre en stor forskjell.
CC + forsterket girkassefeste vil nok gjøre susen.
Samlebestilling? Vi må få bilene "raceklar" til neste års treff -
Hehe.. .gjerne det.. de hadde ikke flere camber compensator på lager da jeg fikk deler derfra sist...
ville helst ha en av de "gamle" typen da, som ikke bare ligger under men som er klemme rundt akselrøret. Var for sen da de tvar en som solgte mange slike på vwnorge for en tid tilbake... Så det får bli å modifisere denne
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC%2DC10%2D4041
Jeg satte bare på krengehemmeren fra 64 fremme på 54
Tror ikke jeg gidder kjøpe noe nytt der..
Det blir heller ny white line justerbart fremme og bak på 63'en etter hvert..
Da med kuler og IRS -
http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=463
CB sine klemmer rundt akselrøra.
Var det disse som var utsolgt?
-
Se der ja... De hadde jeg ikke sett..
Da blir det CB sitt jeg kommer til å kjøpe...
Det var det jeg linket til på cip1 som var utsolgt sist jeg kjøpte deler fra cip1 -
Torgeir Matre
Se der ja... De hadde jeg ikke sett..
Da blir det CB sitt jeg kommer til å kjøpe...
Det var det jeg linket til på cip1 som var utsolgt sist jeg kjøpte deler fra cip1
Fint, skal vi ta en samle bestilling? -
Det er liten fremgang, men noe skjer.
Neste steg er å bytte fremre og bakre girkasse feste, det fremre skal tilbake til originalt, det bakre skal byttes til forsterket originalt.
Siden det er oval og den har 1300S kasse, passer ikke girkassen rett på. Hockeysticken treffer da karosseriet og kan ikke løftes høyt nok i fremkant.
Det finnes 2 alternativer, jeg går for alternativ nr 2.
1. Den enkleste er en firkantplate som senker fremre del av kassen ca 30mm. Denne løsningen var på min, noe jeg ønsker å gå vekk fra.
Det negative med en slik løsning er at kassen tilter, samt da også motoren. Som igjen gjorde at eksosen tar i karosseriet. Jeg vil også tro at med stuket jeg har samt enda mere vekt som tynger nedover gjør ikke kjøre egenskapene bedre.
2. Bytte nesekone til T2 60-67, samt hockeystick. Noe mer kostbart, men da stemmer alt. Bolt on, og en enkel løsning.
-
Vær litt obs ved bruk av T-2 håkki-stick. Den har et hull for setskruen, som er litt feil plassert. Det å borre nytt like i nærheten, ender fort med at hullene blir ett stort hull.
Sveis igjen hullet, og juster deg godt inn, sett merke og borr nytt. Ellers er det fullt mulig å bruke T-1 stick.
Det er også viktig at alle skiftergaflene står i "fri posisjon..
Sånn... Der fikk du noe å gnage på tenker jeg.
Gasserne dine er rene og pene nå. Kom opp en dag, så skrur vi de sammen.
Gratis kaffe på torsdager mellom åtte og ni på kvelden.
Takk for nå.
Petter'n. -
Takk for ekspert tipset Petter. Hva må til for å modifisere en T1 hockeystick? Hva er enklest?