Nå er det jo pokker ta meg nødt til å bli bra. Etter siste samtale med Kai igår, må jeg nok utsette dato/tid for "bil på veien". Kai forteller at støtfangerfester foran er råtne og at frontplata er gjort fin med masse sparkel !!!!!! OK. Fa......!!!!!!
Kai gjør avtalt arbeid og jeg flytter bilen deretter ut til Nærbø for å ta resten av sveising selv, det innbefatter fangerfester, frontplate og det som måtte dukke opp av andre "kjekke" ting. Jeg har sveist en del før på forrige prosjekt, så fangerfester og frontplate fikser jeg selv. Er nå klar for å gå igang med bunn, motor og gear. Tenker at når jeg først legger ned så mye penger og tid i et rusthøl, så skal jeg ihvertfall gjøre det grundig, da får jeg heller bruke den tiden det tar. Bilen skal bli strøken og feit, om det så tar meg 2 år til.
det var rette ånnå. stå på!!! bra på gangs mot det skal du ha:)
Nå kommer det snart bilder også.
Har fått bunnen på bukker, og skulle ta av hjul ++. Fremhjula satt som fy, selv med luftverktøy og gassbrenner brukte jeg 30 min på 10 bolter. Tror boltene må ha sittet på siden 1963. Men med WD40 og varme gikk det tilslutt. Nå skal gearkasse + akslinger demonteres, det samme med forstilling, deretter rengjøring og lakking/maling av hele skiten.
Pedalsett gikk greit, selv om klutsjwaier var sikret med el.tape !! Bremsesylinder var skrudd sjevt inn, så her måtte jeg fikse litt.
Forslag til grunning ?? Har tidligere brukt 2k epoxy på bunnplaten til 1303 jeg hadde. Noen sier owatrol.......
Eg har kjørt arcanol som grunning denne gang. Men eg ska ikkje ha noge showcar då..... det som e fint med den e at den tåler det meste av tynner etc og at den smøres bare på med pensel.....
Burde jo sett det alle de gangene jeg har vært på Byggmix og kjøpt maling +++ !!!! Takker så meget.
Må vel ut til uken å kjøpe litt mer sveisedeler, samt sand til å sandblåse oppheng + diverse. Må få fatt i good stuff til rens av tromler etc. samt sjekke dreiebenken på jobb, om den kan ta tromlene slik at jeg får dreid de litt mer. Var litt spor i dem.