Da er det komt litt deler hjem i posten. Har fått rep.sette til calipere, så nå skal de bli god som nye. Videre fått pakningssett til forgasser til den andre motoren jeg har renovert, samt foringer til forstilling til -63 en.
Til uken skal -74 på etterkontroll, så da må bremsene være iorden. Det er det eneste som gjenstår før den kan bli eu-godkjent. De andre 2`er feilene er fikset.
Sikler fælt på å fikse opp -74`en til retning "German looker", med senk of gode felger/dekk + litt mer shine.
Nå er begge calipere skiftet, må lufte den ene idag, ble litt sent igår. Ve.hovedlykt må jeg stille på gefühlen. Den er ikke helt riktig innfestning på da det mangler en stilleskrue.
Håper bilen går igjennom eu nå. Har ikke fått til vindusspyleren enda. Hadde det opp igår og sjekket slanger og alt virket ok der. Kan det være selve hendelen på rattet som er defekt ?
Når dette er gjort vil jeg renovere de gamle caliperene, har fått rep.sett til de. Må bare få ut stemplene. De står nå innsauset i rustløser. Skal se om jeg kan låne en greaspumpe av en svoger for å få de ut.
Motor har fått seg en liten overhaling gjennom stilling av forgasser etc. Nå går den renere med bedre pådrag.
Ja da skulle alt være klart til etterkontroll av bilen. Skulle bare skifte en Caliper til samt lufte. HA. Måtte avlyse avtalen hos bilverksted, da jeg har klart å ødelegge hovedsylinderen. Luftet og luftet alle 4 bremser og pedalen var like slapp. Hadde en del teorier og den værste ble bekreftet av Marius. Hovedbremsesylinder kaputt. Stikker innom Mekonomen idag og håper de har liggende. Da er jeg ihvertfall sikker på at alt av bremser er ok på bilen etterpå.
Ikke galt nå det er slike ting en holder på med. Heldigvis opplever jeg stadig at ved skruing på bilen er det svært lite som er rustet fast. Alt lar seg lett løsne.
Etter flere runder hos forskjellige forhandlere, endte jeg opp med sylinderkjøp hos Unneberg. De fikk inn ny forsendelse idag og kasnkje lå det mastersylinder der. Ba de kjappa på for jeg vil ut å kjøre !!
Henger rundt postkassen for tiden i håp om at mastersylinder er komt. Drøyer dette for lenge hiver jeg inn en gammel jeg har liggende.
14 years ago
Thu Jun 03 2010, 13:20
He he.. Jeg monterte min nye mastersylinder fra Unneberg i går, og skal male huset i dag.. Verden er liten..
Grunnen til at min røyk, var at jeg satte meg i stolen og presset det jeg kunne med gofoten.. så plutselig ga den etter... Men når jeg tenker meg om, tror jeg at når jeg tok lappen første gang i 1982, lærte vi noe om at bremsepedalen skulle tåle 100kg.. Kommer ikke til å teste den nye, for å si det sånn..:@
Kan vel si det slik at min Mastersylinder antakelig var iorden alikevel. Fikk hjelp av Kai igår til å lufte bremsene. Fant ut selv såpåss at det var noe fremme som ikke stemte. Bremsevæsken sev bare ut av caliperen, Hmmmm.
Kai fant kjapt ut at jeg hadde montert caliperene feil !!! Etter rask skruing og luftting har jeg nå muskelpedal. Knallhard og med effekt. Ser ut som om jeg må kjøpe nye calipere da disse også henger noe, men ikke så mye som de som oprinnelig stod på. Får kjøre litt med de og se om de løsner litt. Bilen skulle vært inne til EU innen utgangen av Februar, haster vel ikke så mye da vel ??:D
Da har bilen vært til etterkontroll for EU. Hadde fra før 4 feil (2 er feil), styring, hovedlys,bremser etc.
Bilen gikk igjennom uten feil nå, er super fornøyd, og ihvertfall så lenge jeg tilfeldig justerte hovedlys på gefühlen. Lysene hadde jeg glemt at det var feil på.
Nå er det tut og kjør med nytt vognkort.
Er dødsklar for helgen.!lol