Da var oljeskiftet gjort. Målte opp 850 ml tappet ut og 2,25 L ble fyllet på før det rant ut av pluggen. Fikk ikkje tatt nogen test tur for å sjekke om lyden var borte, men er vel egentlig ikkje i tvil om at det var på tide med oljeskift på girkassen...
Idag ville ikkje maskineriet starte. Har alltid vore tung å starte denne, nesten som om det er dårlig med strøm. Men har prøvd med andre batteri og det er likt. Ska få fram nye ledninger først , sjøl om eg mistenke startmotor...
Det er flere "jord overganger" internt i start motoren også.. så det kan hjelpe å plukke den i biter for å rengjøre....
Hvis målingene er ok, og det ikke er skrapemerker på kjernen, så er starterforingen ok, og problemet ditt ligger kanskje i strømtilførsel....men regner med at du som elektriker allerede har sjekket det. Ta en belastningstest av batteriet du bruker......... har selv hatt problemer, selv med "nytt" batteri, 13 V men ingen startkapasitet. Hvis ikke send meg antall tenner på starteren du har, så kanskje jeg har en som du kan få ------
Skal ta en tur i garasjen og sjekke......... back in 5
9 tenner på den jeg har også, men denne kan også brukes uten starterforing ser det ut for.
KOM OG HENT !!!!!!!!!!!!