Fått prøvemontert eksos og kommet sålangt at motor demonteres igjen for å ferdigstilles med alle småting som mangler. Eksempel så mangler hull for gasswire gjennom viftehus...
Det har blitt noen timer skruing denne uka. Går 50 % sykemeldt så får litt tid. Derimot full stopp igjen igår med smell i ryggen og en skikkelig senebetennelse i begge hender. Men har nå fått inn type 4 motor og sjekket at alt passer, litt arbeid gjenstår på den. Motor demontert og montert inn den gamle 1600. Montert drivaksler, montert bensintank, klargjort og bestilt syrefaste slangestusser til de nye bensinrør i tunnellen. Fremdeles mye igjen...men det går da framover...
Det har skjedd litt til her siden sist. Holder på å sy sammen det elektriske anlegget, og det går egentlig veldig bra. Siden originalmotoren står i bilen så tenkte eg å fyre den igang før eg begynne med 2 literen. Finner da ut at originalstarter ikkje passer i min gearkasse da den ikkje har støttehylse. Demonterer motor igjen og får tak i ny startmotor (Takk til Kai¨s vw service) Ellers er eg i gang med søknaden til BT... Ute i snøen en tur
Et stykke igjen før prøvetur. Må bygge om bremsekrets igjen for å få bryter på begge kretser. Hadde ikkje tenkt på det før. Deler er bestilt. Så originalmotor er på vei ut, og begynner på type 4 motor. Oljekjøler skal monteres med det som følger med, alt skal kobles til etc. Ny startmotor fra en 911 carrera 3,2L er på plass