Main Menu
Siste poster
Welcome
Forums
1962 Type 343
-
Taket ferdig lakket og ser veldig bra ut. Hadde besøk av en som er spesialist på tepper i dag og fikk limt teppet i hattehylla. En tidligere vw entusiast ved navn Årstein trur eg. Så fikk vi mimret litt også selv om det var før min tid. Han var såvidt med på Rexen og så på gausel. Litt bilder...
Front og bakrute på plass. Hvis været tilsier det så blir bilen flyttet til lagring ganske snart -
Kan nogen hjelpe meg med å huske hvilken dim det er på avtapping og påfyllingsbolten på olje på gearkasse type 1 og 3? Mener det er umbraco men er det ca 24mm eller deromkring?
-
-
-
-
Fekk skrudd ut pluggen i gearkassen i går kveld og tømt den for olje. Ikkje noe stygg i fargen den olja men fikk ut ca 1 liter bare. Litt lite det trur eg. Så kanskje mangel på olje som lager lyd. Skal handle olje på tirsdag så får me sjå kor mye som går på.....
-
Gruble litt på koss eg ska feste skilt foran. Det var festet med slangeklemmer og gaffa rundt fanger, noe som ikkje var dridlekkert i mine aoe;-) så me guugle litt å fant en fine en .....
http://m.youtube.com/#/watch?v=Eh5eg3iOU_I&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DEh5eg3iOU_I -
Endre S
Fekk skrudd ut pluggen i gearkassen i går kveld og tømt den for olje. Ikkje noe stygg i fargen den olja men fikk ut ca 1 liter bare. Litt lite det trur eg. Så kanskje mangel på olje som lager lyd. Skal handle olje på tirsdag så får me sjå kor mye som går på.....
Mye av olja ligger inni drivakselrørene, dersom en svingakselbil står jekket opp med akslene hengende nedover kommer ikke olja ut.
Få den ned på bakken eller jekk opp hver side hver for seg så olja kan renne inn i kassen. -
Eg jekka opp akslinger slik at de lå i vater med kasse. Stod over natten slik. Det må vel vera godt nok... eller?
-