Takgrinna med tilbehør var ikke med på kjøpet.
Yngste dattera mi har vannkopper og far må være hjemme fra jobb. Da får man jo skrudd litt.
Skiftet plugger og viftereim, at vi kom hjem med den viftereima var et under.
Oppdaget en litt stygg bensinlekkasje i aksellerasjonspumpa. skrudde løs og planslipte lokket, det var nok blitt skjeivt etter mange tiltrekkinger av skruene. Skrudde fast og det ser ut til å holde tett.
Mangler bare litt justering av tenning og litt småting nå så er jeg klar for sommeren.
Dørhåndtaket klarte jeg å fikse så nå kan jeg låse bilen. Hyl ut om noen har låsesylinder til 1956-60 dørhåndtak, sylinderen er ikke bra.
Gutta ser jo ut til å more seg selv om det ikke er det ideelle folkevognværet og hastigheten nærmer seg ulovlig:=D
Har fått svidd av noen kroner før restskatten kommer.
Har handla chrome fake fuchs, 4,5"x15 fremme og 5,5"x15 bak. Samtidig har jeg kjøpt senkespindler. Prøver dette først, er ikke ute etter lav bil bare litt lavere enn originalt.
Har fått montert på gummi på FakeFuchs felgene.
Bak blir det 5,5" felg med 205/70/15 og fremme 4,5" felg med 145R15. Blir passe trillebor look det.
Må bare få hentet bilen sår sola titter frem, den har stått i opplag siden oktober. Presser nok på senkespindlene og prøver med felgene for å se hvordan det blir før jeg rører forstillingen.
Er det noen i klubben som har komplette originale spindler uten slark i kingbolt de vil selg. Hadde vært greit å kunne laget til dette mens bilen står i opplag og samtidig slippe å ødelegge originalspindlene.
Bilder kommer nok plutselig.
Dessverre !
Men vet du hvor mye slark som tillates. Den ene av mine spindler har ca.1 mm slark sideveis og opp/ned. Akkurat nok til å kjenne at det er slark. Den andre er tight og fin. Skal også ha på senkespindler, men er vel lurest og fikse slark først i så fall.