Main Menu
Siste poster
Welcome
Online
Forums
T1 54 Porsche wannabe
-
-
Har nå fått justert opp venstre side bak som "hang" ca 3 cm
Nå kommer jeg enkelt inn og ut av hønsehuset.
Toppdeksel pakningene har vært et problem, de originale "kork" greiene glir inn i toppen og fører til drypping på j-rør
Fikk tak i noen som jeg har limt til toppdeksel med blå pakning silicon og de ser ut til å fingere bra. Skal kunne ta av og på toppdeksel uten videre sermini sier reklamen.
Girkasse lekker fortsatt ut i cluch huset, så den får stå parkert på Reve
-
Har prøvd å skaffe nye pærer til ekstra lyktene uten å lykkes, finner bare i fornuftug effekt i 12V...
Så da kjøpte jeg 6V LED pærer på Ebay, og loddet de inn i soklene fra de defekte pærene. Har brukt slik varmepistol lim mellom pærene og sokkel.
Og slik ble det, synest det ble bra jeg
Lampene er klare, men LED pærene lyser gult
-
-
Etter vinterlagring er ikke maskinisten i form
Den startet når jeg fikk kinnet fram bensin, da alt som var i gassere var fordampet som vanlig..
Men den vil ikke opp i turtall ved belastning - skyter og harker
Bensinpumpe, filter osv er tetstet og funnet i orden
Har ikke krane på tanken....
Har demontert gassere, og vasket de i ultalyd vasker med sitronsyre/zalo, sjekket alle kanaler, sjekket alle dyser med re-amer, justert flottør høyde og aks pumpe.. jeg er nokså sikker på at gasserne er OK nå..
Stiften var litt brent, så den e filt og justert
Byttet gammel bensin med ny frisk 2013 årgang
Men den ble ikke bedre etter gårsdagens økt heller
Gi meg EFI
Jeg får prøve med et annen coil...
Og sett nye plugger, rotor og nytt fordelerlokk.
Regner med det er noen som selger dette lokalt, om jeg ikke husker feil passer vel Golf1 fordelerlokk på 009/010/050 fordeler
-
Da var mysteriet løst
Jeg fikk ikke tak fordelerlokk/rotor til 050 fordeleren (Og nei, det er ikke likt golf 1, det er nok på WBX fordeler jeg har brukt det
Så da nappet jeg fordeleren jeg hadde på 1500 motoren.. Komplett med stift, kondensator, rotor og lokk
Denne har også vakum klokke - om det er det som gjør at bilen nå sviver som en klokke vet jeg ikke
Motoren går godt igjen.. veldig godt.. og clutch slurer
Så da var det å nappe ut motor, bytte simringen på veiven (Den var nok bra - men byttet fir å være sikker) og på gikasse aksel.. Den var dårlig ja
Takk til Kai som hadde en på lager
Bilen er nå på hjul igjen, en liten test tur nå - virker alt bra blir det vel Haugesund tur i morgen tenker jeg -
Monterte siste forgasseren etter ombygging fra split til solid shaft i dag.
Den var egentlig klar for lenge siden, men måtte gjennom en ny overhaling da den var lagret i kjellerstuen da det brant.
Har gått noen timer i rengjøring og til slutt noen runder i ultralyd vasker. Sviver nå fint om tomgang, men fikk ikke testet bilen på veien da jeg manglet ene gasser staget og det er hull i en mansjett på girkassen. -
-
Sikkert greit å få gjort noe annet enn husrestaurering også.... Lykke til med begge deler
-