Main Menu
Siste poster
Welcome
Online
Forums
T1 54 Porsche wannabe
-
Ser du om camber compensatoren faktisk ligger borti etter at du har senka den ett hakk?
Tenkte selv at i org høyde er den best men når man senker så gjør Z stager mer nytten...
Første eg sjekker når det er lite krefter er fortenning og plugger..
Lykke til ellers, er et spennende prosjekt -
Den ligger på akselen nå ja. og det er vel det som er meningen.. at den ikke skal være spesielt mye forspenning på den når bilen står i ro?
Har vel egentlig kopiert oppsettet til Justbeetles sin banebil, og tips fra FJcamper og de to Ghia'ene deres (shoptalk forum)
Ca 3" senk bak, ca 2 framme
Bilen ble i alle fall utrolig mye bedre når jeg fikk den ned i gjen bak
Var utrolig nervøs i oppbremsing og inngang til sving med original høyde bak.
-
-
Nå, det er for mye lyd... Må kjøre med øreplugger på 2500 rpm
Vurderer en ny demper eller rett og slett korte inn brannpumpe demperen slik TT har gjort i tråden på vwnorge -
Jeg bestilte et sett med carb jet reaimers (brotch for forgasser dyser) for litt siden, og fikk sjekket gasser'ne på Porsche motoren i går.. De skulle jo være overhalt.....
Måtte først rengjøre, da det var en del dritt, men ingen irr osv.. alle kanaler er strøkne...
Men.. det skal være enten 117.5 eller 125... ikke en blanding
Siden alle pluggene mine er litt for lyse justerte jeg til
IDLE - 60 (før 57,5)
Main: 127 (før 117,5 og 125)
Air Correction 170 (før 180)
Fant noen dysetips på diverse forum, noen mener 130 main, men andre 125 og heller enda mindre air correction...
Så nå får vi teste litt -
Er det ikke bare å smelle i lambdaen, kjøre ett godt run og så lese av verdiene på di forskjellige turtals områdene?
-
Joda.. med nye gassere så...
En vet ikke om det er tette kanaler, lekkasjer osv i gamle gassere...
Nå ser alt OK ut men jeg sjekker ALLTID pluggene samme hvilken AFR en har.
Jeg har bare en lamda sonde, ikke en til hver cylinder....
Man selvsagt skal den testes med lamda igjen... Har testet den før og da var den mager over hele registeret, og litt "popping" i gasser på idle -
hehe, var jo mye av det samme som gjorde at eg gikk på en 7 måneder lang smell.
Gadd bare å se på 2er pluggen og lambda og fikk den ikke til å gå skikkelig før eg fikk borret opp di to hullene som manglet i den andre gasseren...
Selvfølgelig er det jo ikke så veldig vits å dyse før den er synke også fant eg ut...
Lykke til -
I dag fikk rengjort og satt sammen den adndre forgasseren
Ble en helt annen respons i motoren nå kan du si, mye hissigere lyd også
Men bussen står forran garasjeoporten uten eksospotte.... Ville ikke starte den å vekke naboene i kveld, det får bli testkjøring i morgen -
Da har jeg fått testet litt..
Trodde jeg hadde valgt en litt snill kam da det ikke var mye action over 4K..
Men nå Wohoo... Nåla gikk rett i bunn. 6K
Og enda er det litt å gå på, får ikke helt full gass da jeg har bommet litt med utvekslingen på gasser stagene jeg har laget. Håper det går å flytte et hull litt
Kjøpte også noen slike skummgummi luftilter. Ser litt "nytt ut", men det kommer nå ikke dritt rett ned i flottør kammeret or rett ned i spjellet.
Men nå skal den på vinterlagring....