Main Menu
Siste poster
Welcome
Online
Forums
T1 54 Porsche wannabe
-
-
Den "brente" gasseren er gitt opp inntil videre, men nå er et "nytt" sett solid shaft på vei.
Det har ligget på en hylle noen år så de må selvsagt overhales - godt jeg har ultralyd vasker klar.
Da satser vi på at ovalen blir luftet mer i 2017 en de siste årene -
-
Overhalt bensinpumpe, forgassere, fordeler...
Ny bensin fra kanne rett på pumpa.
Nå startet den og høres frisk ut.
Ble ikke test tur i kveld, men krysser fingrene for at den kan friskmeldes nå -
-
Tiden går...
De 3 "nye" forgasserne var dårligere en den brente... tæringer i progresjonshull.. De egner seg kun til spjelluhs!
Det er tomgangskretsen som ikke vil på den brente forgasseren. Den har blitt utsatt for brann og varme i tillegg til pulver slukkemiddel.
Så da ble det nye innsug med IDF boltmønster, 40mm Fajs forgassere og Flat 4 luftfilter (KN filter med wiremesh rundt)
Standard oppsett:
Luft: 200, Main: 130, E-rør: F11, IDLE dyse: 0,55, Halsring: 28mm
Har kjørt litt og logget med WB lamda
55 tomgang ble for stor, har bestilt 50
130 main er kanskje litt for grove, så har bestilt 125 og 180 luft
28 halsringer er nok for små, det var 32 i Solex'ene og 32mm anbefalers til Porsche med 1720cc og kvassere kam -
Har også gitt opp 6V for lite anlegget.. For slitsomtå å alltid måtte "springe den i gang" når den er varm.
Dynamo bygget om med nye viklinger og nytt anker (bnrparts på Ebay)
10A regulator er benyttet for vindusvisker (inn 8-40V, ut 6V)