Någen så har justert Røde Koni ? Ser at det er 2 hull på toppen som sikkert skal brukes til å ta av toppen.
Noen som eventuellt vet hvordan disse er justert "i eska" ?
Hoisann. Har så smått starta klargjøringå te årets sesong.
Sko i den forbindelse hatt någe olja, både te boblå å vw t5 'en.
Har me någe rabatt? Usikker på kor oppdatert rabatt avtala e e på siå våres
Solgt motorsykkelen i dag, så nå e det boblå som e i fokus.
Men eg har handla olja i går Endre. Blei 20-50 biltema te boblå og ei Valvoline på Rommnes te bruksen.
9 years ago
Sat Mar 28 2015, 15:40
En liten tanke om valg av olje på boblemotorene...
Originalt har ikke boblemotoren olje termostat, alt styres av oljetrykket.
Ved kald motor er trykket høyest, og olja kjøres utenom oljekjøleren.
Når olja varmes opp blir den tynnere, trykket minker og mer olje kjøres via oljekjøler.
Hva skjer når en kjører "for tykk" olje?
Det skal mer varme til for at denne skal bli "tynn nok" til at den sendes via oljekjøler....
En oppnår i alle fall høyere olje temperatur
Motorene er designet for å kjøres på sae 30 olje...
Jeg har prøvd litt ulike oljer, men har i det siste kjørt på Biltema sin helsyntetiske 10/40
Siste olje jeg fylte på camperen var Biltema 10/60 syntetisk olje, men der er det også temperaturstyrt ekstern oljetermostat.
Så 20/50 castrol mineral olja blir for tjukt då...?