Main Menu
Siste poster
Welcome
Forums
Nye bil te gards, 59 Bobla
-
Meg å Lassen heiv oss i bilen itte ein prat med selgar for å titta på bilen. Fysste inntrykket ser greit, så eg håbe at bilen at bilen e tåligt rustfri. Men har en del "feil" deler som skjermar osv. Men det får me ta udøve vinter å vår.
Motoren komme med ein heil del poff å pang, men itte an blei varme blei eg overraska øve kor friske an va. Clutchsluring fra 3-4 tyde vel på ein sleden eller oljete clutch. Så motoren tas ut for ein oppshining av kjøleblekk osv. Så nå har eg både ein friske 1835 og en relativt friske 2332 å sjonglera med.
Hovedprobleme e styringå, den va skikkelig skummel. Så fysste pri er å gå over for og bakstilling.
I den sammenheng føle eg styresnekkå har et punkt der an e litt strie for så å bli lette igjen. Ka kan det ver ? Snekkå, styredempar ? Innspel e gudd.
Så komme ønskelistå av deler utøve, komme te å trenga :
-Stolar, mine komme fra ein polo? har lederlook og e ikkje tiltbare.
-styresnekka (58-59 mod)
-teppesett
-
denne er vel klar for reve og me irs og balljoint forstilling ? elle tar eg feil?
-
An har linkpin, og han sa hu va irs bak. Men ska eg ver heilt ærlig såg eg ikkje så nøye på om hu faktisk va irs. lassen meinte hu skrevde litt. Han går jo bare ronnt tenke på sånnt for tiå
-
-
Handelen blei gjort itte pinnakjydde. Ringte på bilen ein halltime itte an lagt ut på vwnorge
-
vidar eiane
An har linkpin, og han sa hu va irs bak. Men ska eg ver heilt ærlig såg eg ikkje så nøye på om hu faktisk va irs. lassen meinte hu skrevde litt. Han går jo bare ronnt tenke på sånnt for tiå
fyssta begynt å tenka på skreving, så e det ikkje så lett å glømma
-
Der er'n ja... Så på denne sist jeg var i garasjen til forrige eier.
Hvis den er kjip på styringa, så sjekk pitmanarmen. Om den sitter skikkelig fast på snekka.
Hvis det er reprosnekke, er det satt på 68+ pitmanarm. Her er det problem med at bolten bunner gjengene før den klemmer rundt akslingen på styresnekka. Jækla vanskelig å oppdage, men etter en masse plunder med det samme selv. Fant jeg denne lille slarken, som var rota til alt vondt.
Hvis jeg skal være med deg å se, så bare slå på tråden..
Petter'n. -
Tips notert Petter, må gjøre klar 03`en for henting til neste mandag. Da blir det straks noe bedre plass i garasjen min. Akuratt nå har jeg problemer med å komme meg rundt bilene
Men siden du kikket på bilen tidliger gjorde du deg vel en mening om bilen ? Hverm var det da du så den hos ?
Tenkte meg en tur ut på Kjylles hos vår gode man Rune å kikke etter noe deler. -
Så den hos tempostig..
Var der å henta en motor for litt siden. Da så bilen veldig bra ut synes jeg. Bortsett fra noe el-kjøling som var laget til i viftehuset. Men det skulle bort ettersom jeg skjønte. Ellers så den kul ut synes jeg..
Grattis med bil. -
Petter
Så den hos tempostig..
Var der å henta en motor for litt siden. Da så bilen veldig bra ut synes jeg. Bortsett fra noe el-kjøling som var laget til i viftehuset. Men det skulle bort ettersom jeg skjønte. Ellers så den kul ut synes jeg..
Grattis med bil.
hehe.. me fekk med deler av den kjølinga..skikkelig reodor felgen løsning
belgen ved sylinder som utvider seg ved varme å åpne spjeldå i viftehuset hadde fått ein tilleggsfunksjon kan du sei..den va utstyrt slik att når den utvida seg så gikk den oppi en trykkbryter som igjen slo på strømmen til ei vifte som satt bak i motor rommet..hehe , syns vidar bør legge ut bilde av denne patenten..