Main Menu
Siste poster
Welcome
Forums
Nye bil te gards, 59 Bobla
-
Eg gjekk for 20-50 jaffal. Har kjørt på det siden eg starta karrieren min i bobbla. Når det komme te oljedrypp så e jaffal den best sjøl om det ligge et par unna bilen nå og. Men Torgeir har heilt rett i ka så burde vært brukt.
-
Jeg tviler på at 20-50 er den beste olja for en motor som er i orden
Men om motoren er (ut)slitt og den må ha sirup for å holde oljetrykket så er det vel en måte å kjøre den litt lengre før den dør
Det beste er vel å velge en viskositet som gir "the sweet spot" i forhold til oljetemperatur og oljetrykk
-
TorgeirMatre
Jeg tviler på at 20-50 er den beste olja for en motor som er i orden
Men om motoren er (ut)slitt og den må ha sirup for å holde oljetrykket så er det vel en måte å kjøre den litt lengre før den dør
Det beste er vel å velge en viskositet som gir "the sweet spot" i forhold til oljetemperatur og oljetrykk
20/50 heilt perfekt for min motor med andre ord
Men har stående en litt kvassere 1600 longblokk som skal opp og gå, og inn i bilen iløpet av kort tid.
Så da blir det å teste ut Torgeir sitt tips angående olje
-
2 år siden sist oppdatering. Off ja, vw har vært lavt prioritert.
Prøvde meg i fjor med godt mot, men bilen har vært vrang og interessen sank i takt med økane båtliv.
Leverte bilen idag te ein kar som ska sjekka synk og tenning. E eg heldig går bilen godt. Hvis ikkje starte jakten på en god 1600.
Håpe å stilla te 1 mai -
-