Main Menu
Siste poster
Welcome
Online
Forums
Oval 55
-
vidar eiane
Blir vel bare fleire å fleire som kjøre norwegain te Scc
Eg har min historie,håkon sin åsså Formula... to be continued, hehe!
Skal innrømme at det friste med Norwegian--> når slike uhell inntreffer, men...noe av det kjekke med folkevogna er å kjøre den.
Dersom jeg ikke tør eller vil bruke bilen, kan jeg like godt selge den! og finne en annen hobby
Da er det bedre å bruke noen timer å få den teknisk bra stand. Men kan alle være uheldig, uansett årsmodell på bil. -
klart bilen ska kjøras, men for min del holde det te Kr,sand og Bergen i andre enden.
-
-
Har jo kjørt 1000km til motorbygger i to omganger, og det var en fin tur.
Er mer enn villig til å prøve SCC igjen neste år. Nå har jeg brukt ei månedslønn bare på bensin tilførsel og tenning, så da skal forhåpentligvis ikke det være problem mer.
(Ikke alle -73 som er kompatible med Windows Vista) -
vel du forenkler ikkje akkurat motoren din med dette high tech utstyret ditt. Men det ska bli kjekkt å følga med på progressen din. Eg heie på deg, nr1 entertainer på reve
-
Stuk er kult, men etter en "nervøs" sesong med stuk og 135 & 205/70 dekk, blir dette erstattet med bedret kjøreegenskaper.
Vinterens planer er å montere stabilisator stag foran & bak.
Ser dem selger også camber compensator. Hva er å foretrekke bak?
Priser på CIP1;
-EMPI - SWING AXLE REAR SWAY BAR 3/4 INCH - koster 90$
-SWING AXLE CAMBER COMPENSATOR . koster 65$
-3/4 INCH KING & LINK SWAY BAR FOR 2 INCH NARROWED FRONT BEAM- 95$
Ellers skal biln justeres noenlunde bein. Bytter nok fra 4.5in til 5.5in felger foran, slik at den er lik rundt hele.
Vurderer også 17" detaljerte Fuchs, men de leveres kun i 7" bredde/ET40, går dem under original skjermer?
Igjennom hele sommeren har bilen virket "løs" bak. Alt skal ut og inspiseres. Når jeg gir bilen ett dytt på siden, vandrer bilen frem og tilbake, akkurat slik som en bil reagerer ved ødelagte støtdempere. Men på min går det sideslengs
I tillegg skal 1641 motoren byttes ut med en overhalt 1600 motor, med portet topper, 9.5:1 i komp, 40 dellorto.
-
-
Oppdatering;
*Nytt forsterket fremre og bakre girkassefeste er handlet, dette er noe av prosessen for å se om kjøre egenskapene kan bedres.
*Har en panelbeater på gang som skal fikse opp i begge skjermene på venstre side, samt øvre del av fremre skjerm. Utfordringen er å få lakket flammene like.
*1603motoren har en svak fremgang. Motoren er snart klar for oppstart. Ett 5års prosjekt nærmer seg slutten..den er overhalt og har Engle 120 kam, stivere ventilfjører, portet og freste topper for å passe til Opel stempler(alla WBX sine), 009 fordeler, doghouse, Doble Dellorto 40. Blir nok en grei bruksmotor.
-
-
Håkon
Oppdatering;
*Nytt forsterket fremre og bakre girkassefeste er handlet, dette er noe av prosessen for å se om kjøre egenskapene kan bedres.
*Har en panelbeater på gang som skal fikse opp i begge skjermene på venstre side, samt øvre del av fremre skjerm. Utfordringen er å få lakket flammene like.
*1603motoren har en svak fremgang. Motoren er snart klar for oppstart. Ett 5års prosjekt nærmer seg slutten..den er overhalt og har Engle 120 kam, stivere ventilfjører, portet og freste topper for å passe til Opel stempler(alla WBX sine), 009 fordeler, doghouse, Doble Dellorto 40. Blir nok en grei bruksmotor.
hva er det du har på gang bak motoren der ? den røde?_:)