Får ta en titt og se hva som er problemet. det nye nå er at motorlokket er knekt 5 cm ved siden av innfestning av fjøra til lokket. Hele forsterknigsplaten er gått rett av!! Området er jo dobbelt der hvor fjør festes ++. Ganske utrolig spør du meg, har aldri sett dette før! Får demontere og sveise.
Etter mye frem og tilbake med ladeproblem fikk jeg i går fatt i et laderele. Etter litt justering og montering fikk jeg endelig den ladingen jeg skal, 6,5 på tomgang og 7,3 med gasspådrag! Stor var gleden og jeg måtte bare ut en kveldstur. Oppdager da at ladelampen driver og lyser opp og blafrer noe? Det gjorden den ikke før når jeg ikke hadde god nok lading. Jo mer gass jeg dro på med, jo mer lyste den og forsvinner når jeg nærmer meg tomgang! Børster?
Noen som har forslag på hva dette kan være.
Høres ut som du har litt dårlig kontakt et sted. På min variant ( og fler andre type 3) ser man at ladelampa som regel gløder litt. Dette skjer fordi det blir litt spenningsfall i litt for tynne ledninger. Har du en dårlig kontakt vil du også få et spenningsfall som blir større jo mer strøm du bruker.
Ladelampa får 12V fra batteriet via laderele, lysbryter, tenningslås og sikringsboks. Så let etter litt dårlig forbindelser på disse vil nok hjelpe.
Er det fuktig rundt hovedsylinderen? Let etter fuktighet før du konkluderer noe.
TOKRETS Hvis du ikke allerede har skiftet til tokrets hovedbremsesylinder når du restaurerte bilen, så anbefaler jeg det på det sterkeste.... det er skikkelig skummelt å miste bremsene helt, og så kan det jo bli skikkelig dyrt også hvis det ikke er nok med håndbrems/gir. Med tokrets har en i hvert fall en liten mulighet til å unngå skade på seg selv og andre.
I Know!!!! Stod å funderte mange ganger på dette før jeg gikk for originalt 1.krets, men angret plutselig når pedalen gikk i bånn.
Kan se ut som litt fukt i fremkant av hovedsylinder. Alt annet sjekket jeg på fredag og det var potte tett! Halvor har heldigvis ny sylinder liggende.
Stadig nye ting som lager problemer, er det ikke lading, så er det dårlig kontakt eller børster og i dag en plugg som blåste ut. Håper at det kun er en dårlig tilskrudd plugg. Er det gjengene spm er gone så settes bilen GODT tilsides. Håper det er kvikk fix! Neste blir å selge den for nå gidder jeg ikke mer!!
Biltema og andre har ett rep.sett for defekte gjenger til plugger..... enkelt å bruke, bare husk å fjerne metallpartikler (kraftig støvsuger).
Stå på, ikke gi opp !