Tror de er bra nå, uten fett, men tur til Sandnes i går kveld viste varierende lading. Fant ut at det er et punkt på reimhjulet der reima slipper. Tok det med på jobb i dag og har glassblåst og lakket på nytt. Kan se ut som gammel reimgørr har satt seg i noen rustporer og laget overflaten svært så glatt! Ladepampe lyste godt opp ved gasspådrag og litt høyt turtall. ved normal kjøring og 80Kmt var lampa slukket.
På vei hjem fra jobb i går gav bilen seg like før Kåsen. Dauet sakte hen. Ved sjekk fant jeg ut at motor var rimelig varm, ikke minst fordeler. Luktet bensin. Etter ca.15 min med kjøling i godværet og forsøk på start, startet den villig opp og gikk fint helt til 50m hjemmefra, da skjedde det samme igjen. Lot bilen stå rundt en time og da startet den fint opp igjen. Har ikke bakre kjøledeksel! Fikk tips på Face at det kunne være bensinpumpen og selve klaringen som var problemet. At den delen av pakning/foring som går ned i blokka ekspanderer ved varme og kan hindre flyt ift pumpa. Sjekket youtube og vil prøve å sjekke dette.
Er det andre forslag? Motor stoppet når den ble svært varm, og starter når den har fått kjølt seg. Nå var det god temp i går og ikke akkurat best kjøling siden deksel mangler baki der. Er viktig å skille mellom var og kald sone har jeg lest en gang.
Få på deksel så sleppe du å lure på det jaffal.
Tok ut bakkelitt foringen som bensinpinnen går igjennom, den knakk jo selvfølgelig, så den må fornyes, og pirke ut resterende som står igjen nedi hullet. Blir sikkert moro.
Nå sviver det som er og hadde en ensom cruizing til Ræge sist søndag med et potensielt nytt medlem fra Rennesøy. To biler samlet som gav noen tomler opp!
Nå som bilen er godkjent kommer jo fenomenet! Sitter å kikker etter ny bil. Sikler mer og mer på 02 i nær rustfri stand som jeg kunne omgjort til slik jeg ønsker! Vi får se. Inntil videre får jeg pusle rundt med det jeg har. Har også sett på muligheten til å pusse ned hele bilen å lakkere den til blank lakk, kanskje litt gromfelger og motor, OG 12v!!
Tom for strøm igjen!!! Har nå skiftet jordingskabel fra batteri til kaross, og satt den der den egentlig skal være (hadde montert den en annen plass enn originalt, utrolig hva en husker når ting ikke virker). Får sjekke effekten av det før jeg kjører på møte i dag. Håper batteri da tar imot strøm fra laderele, det virker i hvert fall med ca.7V
Det er vel bare å måle hvor mye strøm som går fra batteriet når tenning er og alle brytere er "av", så plukke en og en sikring til du har "synderen"?
Det er laderelleet som fusker! Får ikke ut mer enn 6.4v. Må ha svært høyt turtall for å komme opp på 7v. Får sjekke børster og anker, dvs demontere dynamo og sjekke. Eller?