Main Menu
Siste poster
Welcome
Forums
T1 -63.
-
Ketil S.
Ja ja, det blir nok ingen EU-kontroll i november. -
he he. Planen er ferdigstillelse og tut og kjør til sommeren. Kommer an på Lotto kupongen min !!
Skal nå igang med å skifte deler av bunnen, det er jo grei skuring. Deretter sandblåsing og lakking. Skifte av styrestag, bremser (til 2 krets), motor, gearkasse, bremsesylindre +++++ -
-
Det tar vist aldri slutt !! Nå viser det seg at kanalene må til pers mer enn først antatt. Ja ja, hvilken glede
-
-
Jeg var ute hos Kai en kveld, så litt på bilen din samtidig. Så ikke bra ut
Hvor går grensen din for sveising? Bilen er en 64 mod, og det bør være mulig å få fatt i nytt bra karosseri.
-
Grensen er nådd for lenge siden Håkon, men jeg får ikke en dritt igjen for å selge skiten. Kai tar seg av det verste, resten tar jeg selv og bruker den tiden jeg trenger. Du kan si det slik at det er ikke kjekt å måtte forklare for kona om igjen og om igjen at jeg må ut med mer penger for deler og sveisearbeid.
På en annen side får jeg tilslutt en -63 uten rust. Skulle en kjøpt tilsvarende måtte jeg ut med mye penger umiddelbart, her blir det utgifter på sikt. Litt nå og litt da. -
Har gjort det samme selv. Men når jeg så at bilen på hogginga som jeg plukket deler av, var i bedre stand enn min egen, lot jeg den stå der og tok taxi hjem
Og nå er jeg i ferd med å gå fem på igjen. Har sett noen late T1 på finn som har vært i bra stand, som de selger for opp i mot 60.000, og er klar over at det er billigere enn sånn som jeg styrer, men det er noe annet å få sette tingene i stand som du liker selv.... Og jeg jobber en del ekstra og stikker unna penger hu ikke veit om
-
Kjedelige slike saker. Men man vet aldri hva man får før man har skrudd i bilen. Det kan jeg skrive under på, har noen erfaringer på slikt:D
Erfaring 1;
Min første boble kjøpte jeg i 92, knallbra utseende, rød med blå striper, senket, bøttestoler, effektanlegg etc. Alle gutters drøm i de tidene. Etter 14dgr "datt" lakkstripene av, bilen var full av vann, rust everywhere...
felgene var skjeive, rust i kanaler etc. Det var lett å lure en 18år gammel gutt.
Det viste seg at de hadde lakket bilen uten noen form for behandling--> kun vask
Erfaring 2 ; Ovalen
Man lærer aldri
Sumsummarum vet du hva du har til slutt. Kai er i egen liga når det gjelder sveising & karosseri. Så resultatet blir bra.
Minus er kosten, slike restaurering koster.
Vi gleder oss til å se bilen ferdig, det er mulig å ha denne klar til neste sommer. Alt etter hvordan kosten skal fordeles.
-