Så veldig bra ut den bilen!
Tror me får tak i på mekonomen sånn rep sett men da må du sjekke om stavanger har det vis ikke kan eg ha det klart på mandag, men da må du ta kontakt før halv ti i morgen.
Får begynne å rote litt i delekassen på loftet. Har noen rester + masse "reservedeler" liggende. Uansett må jeg få -63 opp på hjul og ferdig, så får vi se hva det blir med
-74. Litt snedig for jeg har altid sagt, siden jeg solgte min siste 03 i 1989, at en dag skal jeg ha 03 igjen, senket og med fete dekk/felg, og den skulle være rød. Nå har jeg en rød 03 så får vi se hva tiden viser.
Uansett et supert utgangspunkt mtp.rust. Denne er utrolig mye bedre enn forrige kjøp (-63).
Den grønne ser jo fet ut. Kanskje jeg tar en tur til Tyskland på langtur og kjøper felger etc.
Nå må jeg bare få den EU godkjent, og det kjapt. Henger godt etter der.
Har skiftet en Caliper og det hjalp en god del. Merket ved kjøring til jobb idag at den nok henger litt enda på bremsene, men ikke mye. Må nok få skiftet den andre også. Deretter vil jeg overhale de gamle caliperne for så å sette dem tilbake på bilen, da blir det originalt.
Må vel opp til "Lutsien" for å se om han har stag til styringa. Har en del slark og Kai har gitt info om hva problemet nok er. Gidder ikke bruke masse penger på denne bilen nå og går derfor for gode brukte deler. Viktigst å få den godkjent.
Har sykt lyst å fikse opp denne bilen når jeg er ferdig med den andre. 03 en har et sykt godt potensiale.
Har tatt en runde med lakkrense og det gjorde susen.
EU bestillt, satte det litt frem i tid. Håper jeg når det før jeg får melding om avskilting grunnet manglende godkjenning. Ligger bare drøye 2 måneder etter skjema. Skal få fikset bremser litt til, de henger pitte litt enda. Videre skifte styredemper og et styrestagsgreier. Har litt slark + klunkelyd ved rattutslag. Blir litt vinglete kjøring men pyttsann. Svinger derfor lite for tiden, mest rett frem. Litt slit i rundkjøringer ! Tenkte å ta turen til Sviland for å se om det lå noe brukanes i løa til Rune. Gidder ikke spandere på masse ny deler, de pengene må brukes på den andre bilen.
Etterkontroll for EU nærmer seg. Skulle derfor igårkveld skifte styreledd + styredemper. Fikk løsnet tanken og la den tilside. Ved nærmere undersøkelse finner jeg ikke slark i styreledd, men i styreboks. Testet litt frem og tilbake, men ser at det jeg først vil gjøre er å stramme opp styreboksen. Tror det vil hjelpe mye. Deretter skifter jeg styredemper. Har nå bestillt rep.sett til calipere slik at jeg får gått over alt av bremser. Videre er det bestillt litt til -63 og litt til 1600 motoren som står i garasjen.
Kjært barn mange navn !
Fikk strammet opp snekken og skiftet styredemper. En rask rundt på R44 og Gandal kl.23.30 gav meg glede. Bilen var som ny, bedre veigrep nå som styringen satt der den skal. Vil stramme littegrann til for å få den så tight som jeg synes det bør være.
Nest pkt blir å skifte bremsesylindre bak, trengs nok ikke men jeg har liggende og da er det rett å gjøre det. Venter på rep.sett til caliperene foran, da blir det nok bråstopp når jeg vil det.
Har nå sabla lyst å kvitte meg med -63 prosjektet for å vie tid og penger til 03. Den er så jæv.... bra. Bolter er ikke rustet fast, alt løsner slik en ønsker etc etc