Går det an å sette de feil?
Sjekket skikkelig at alle kabler satt der de skulle, og etter mitt syn sitter de riktig. Har faktisk sjekket med boka også!
Får ta en titt til. Helte på litt kondens fjerne siden det ikke var så veldig mye på tanken, og det at det har regnet noe vederstyggelig i det siste.
Ja, det har seg sånn at veiv tar 2 omdreininger mens fordeler tar 1 omdreining. Sånn har det alltid vært...
Det er ganske utrolig! Kikket på koblingsskjema og fant ut at jeg hadde klart bragden med å snu de ja!
Takker for info/tips!
Nå er 03`en så glad så, med nystilt stift, gamle kabler og nye plugger! Sviver slik jeg kjenner den!
Ny vår og nye mil som skal tilbakelegges! Helt til idag! Synes bilen har hatt en liten ulyd fra foraksel de siste dagene.La meg ned for å se og fant kjapt ut at ve.demper er most! Fullt av olje i området! Var jo ikke annet å vente, det måtte jo bare komme. Mye senk på originale dempere skal en vel ikke forvente holder evig! Det er vel kun coilovere som er holdbart.
Første stopp med 03`en på vei til jobb idag. Tiltakende napping førte tilslutt til bråstopp. Klarte å hoste meg inn til siden på vei mot Bærheim, midt i morgenrushet! Etter en kort sjekk viste det seg at stiften hadde mye åpning og problem lokalisert. Skulle justere men den viste seg å være brist i, så den knakk tvers av! Masse reservedeler liggende ift tenning, men ikke stift!!! Opp med trekant og starte å å gå. Etter 10 m kom en som jeg kjenner og kjørte meg til jobb. I løpet av dagen ble ny stift kjøpt inn, montert og bilen sveiv som vanlig igjen.
Ikke værst med kun en stopp på 4,5 år!
På tirsdag skal bilen på EU og da måtte jeg til med litt vedlikehold! Idag skiftet midtre styrestag, hvilket gikk uten problem. Deretter måtte jeg sette på de originale fjørene for at den skal gå igjennom. MEN fy som bilen ser ut etterpå! Avstand mellom hjul og skjerm er gigantisk ift hva jeg er vant med. Kan sikkert sette en murstein på høykant der. Ja ja, må ønske meg noen coilovere .
Hadde den ikke gått gjennom senket. Har vist flere bobler som har vært mildt senket på tananger i alle fall og de har gått rett gjennom.
Den ville ikke gått igjennom med de modifiserte senkefjørene jeg har på!
Var å hentet bil nå, 2' er feil på sideblink ( defekt pære) og 2' er feil på ei bærekule. Ikke galt det. Får skifte bærekule etter ferien, del er bestilt. Sjekket alle lys før jeg leverte den, men overså sideblinken!
Endelig EU godkjent med 0 feil! Dette etter litt plunder med ei bærekule som måtte byttes som igjen medførte skifte av hele bærearmen og diverse foringer som også ble tatt i samme slengen. Klar for to nye år på veien.
Var på verkstedet 5 min før stengetid og fikk den godkjent.
Har nå montert et gammelt Golf 1 sete jeg fikk av Endre fordi det originale ikke er godt lenger. Ser at det passer sånn noenlunde, sitter litt mye mot ve. i sete, så det blir nok ikke stående lenge i.
Plan videre nå er å handle inn diverse sveisedeler når jeg skal til Danmark i høst (Kit&Buggy service). Håper å få de på i løpet av høst/vinter og kanskje noe ny farge til våren! Andre felger, skjermer ++ ligger på lur i garasjen.