16 years ago
Fri Apr 30 2010, 06:13
Har kjøpt en -72 american roadster bygget på 1302. Den har en ukomplett 1,6 montert, og mangler alt av interiør. Rustfri, godkjent i vognkort med toliter.
Den står pr. 6.april 2010 enda på østlandet, skal få den hjem når jeg har mannet meg opp til å kjøre 1100km med bilhenger..
Planen er å dra med bilen urørt til BT, har en kontaktperson der som jeg skal samkjøre byggingen med så jegikke får klatt senere.
Planen er å sette et turbosett på 1600, for så å få bilen godkjent fra 2,0l til 1,6l med turbo.
Ellers er planen racing look, lav vekt, vekk med ting jeg ikke trenger, bur og racingstoler/seler. Coilovers fremme, flytte over cambercompensator fra formula vee`en over på roadsteren.
Angående lav vekt, det kan være jeg koster på meg TO stk bensinvarmere. (Har fire på hylla.) Turbosettet er også kjøpt inn.
Så når denne er kjørbar, og hvis finansen er i orden, sendes Formula Vee`n til utlandet for restaurering.
Da har jeg nettopp vært i banken å lånt 25.000.-
Noe av dette må jeg bruke til å betale MVA siden jeg brukte momspengene som hører til hjemmesidefirmaet mitt til deler.. resten trengs sikkert for å få bilen i bruksstand..
Men nå trenger ihvertfall ikke prosjektet å stoppe opp for manglende finansiering..
Skummelt å bruke momspenger til annet en moms !
Blir spennende å se hva du nå drar hjem.
Da kom bilen i dag. Skikkelig drittbil, motor sitter fast, clutcharmen får ikke tak i noe inne i kassen, alle hjulene er 14" whitespoke med to bolter i hver, morkne diagonalhjul.
Alt elektrisk er herja med, dashbordet er ribbet til stålet, mangler alt av interiør, mangler alt av vindusheiser, døråpnere, gassvaier avslitt, alt mangler til varmeapparatet, alle støtdempere er ute av funksjon, 3 av fire glassfiberskjermer er ødelagte (sprukket og forsøkt reparert) Flere rusthull som må sveises, masse sparkel som flassere av, nei og nei og nei.
Dagen før bilen kom har den allerede kostet hele budsjettet jeg hadde satt av, og nå må jeg ha motor og..nei og nei... Noen som vil kjøpe en rustfri Roadster av meg?
15 years ago
Sat Apr 24 2010, 07:00
Uff da-kjedelig, da ville jeg ha gjort en vurdering om bilen er verd en restaurering.
Legg inn bilder så vi får se.
tippe eg rett så hadde han slete med og levere tilbake ja så lenge den er kjøpt usett og bla bla bla... vanskelig med angrefrist på salg mellom privat pers. vist det ikke er avtalt..
Ja, han har nok sikkert ikke skrevet kjøps kontrakt akkurat...