Blir aldri 12 volt på den bilen .
så då vil du sette på 6v dynamoen over på 1600 motoren?
Fordeler,coil,fuel cut off valve og choke er vel heller ikke så glad i 6v...
har en ny 6 volt dynamo som har gått 25 timer
Jeg har 6V på 1720cc motoren (Porsche) i 54..
200mm svinghjul med 6V krans der.
Men du må ha 6V coil, og kondensator. Laderele sitter vel på dynaomo hos deg også, eller er den under baksetet? 6V dynamo er mindre i diameter, så du må antagelig bytte dynamo fot eller legge en tynn alu plate mellom dynamo og dynamofoten.
Jeg sliter med at 6V ikke er nok til å dra rundt motoren når den er varm..
Batteri og alle kabler samt jodinger er nye, men må gå over starteren for å være sikker på at alt jording gjennom denne er OK..
Jeg kjørte med 1500 og dobbelport topper og 6V tidligre.. Ikke noe problem å dra den rundt sånn til vanlig.
stemmer at laderelet sitter på dynamoen. coli og kondensator er nok ikke det værste å få tak i regner eg med. skal sette på doghouse uten varmehull i og kabler med strømpe på sånn som eg har på 1200 motoren . prøve å gjøre den mest mulig oldschool.