Main Menu
Siste poster
Welcome
Forums
1958 T1
-
-
Då er alle bolter lause på bunnpanna te karosseri. Det eret godt hål med batteriet på bunnpanna, ka er smartest å gjer angående sveise det før man sandblåser eller sveise det etterpå?
-
Hvis du har en tørr plass å lagre, så sandblåser du først, i tilfelle det dukker opp mer.
Du må da enten behandle det med noe etter sandblåsing, eller sveise med en gang, og så behandle. -
Har funnet en neri strangata så man kan låne utstyr og rom, einaste me trengte va vernesko så eg trur eg går for det. Trur det besta er å fått sveiset det opp og så sandblåst for min del
Rsten såg faktisk ganske bra ud av det eg har sett øve.
Verre med karosseriet, der er det endel sveising på kanaler og neri hjulbrønnen
Her va det jallapatent men noge vinkeljern og plate med gammel glava bak
-
-
Jahh Liv Tone! Då har det våre i litt rykk og napp på mekkeplassen å gjort litt meire demontering og splittet.
Fått sveisa på avstivere i dører
Og igår så stod eg og høytrykkspyla og pirka av 60 år gammel drit på girkasse og forstilling, trudde eg aldri sgo få det rent!
Men klarte det til slutt etter 4 timer
Åsså fått laget meg et stativ med hjul te bunnpanna
Så bler oppgaven idag å få slipet av endel av rusta og småligt få bunnpanna klar te sandblåsing -
-
Har en forstilling liggende fra 64`en etter eg skifta te justerbar. Men sga ha det i baghåve Kai!
Siste nytt: har fått lappet et par småhull og slipt av rust og maling på bunnpanna, demonter tromler/bremser på girkasse
Dette såg nesten ikkje brukt ud!
Ellers så har det gått i sandblåsing av smådeler
Og et strøk me grunning
Idag så bler det å sandblåse videre deler og felger, tar tid å få det gjort -
God morgen! I det siste så har det blitt sandblåsing av bunnpanne, tromler, felger og mye annet og fått et strøk og to med grunning. Også har eg fått sveisa isammen en forstilling som er innkortet. Så idag så er det å få på noge mere grunning og lakk på dei ymse delene. Sga se om eg får lagt opp et par bilder iløpet av kvelden
-
God morgen! Då har endel blitt sandblåst
Og et strøk med grunning og to
Bunnpanne sandblåst
Og etter 2 strøk med grunning og så et strøk med lakk, strøk nr 2 kommer på idag så er den ca ferdigt
Gjekk tom for gass forigårs kveld midt i sammensetting av forstilling og va ude på NOHA for å fylle så hadde dei seffklart flytta og når eg fant dei på orstad så hadde dei ikkje tid te å fylla igår så eg fekk ikkje sveist ferdigt, men dei sgo ha flaskå klar te kl 10 så då bler den og ferdigt sveiset og forhåpendligt sandblåst og kanskje et strøk med grunning. Ellers så kan eg begynna å setta isammen delene på girkassen
Reparerer kutt og flytter festene