Main Menu
Siste poster
Welcome
Online
Forums
1303, -74 mod. Full restaurering
-
Ja da var -63'en solgt og ny bil hentet. Fikk fatt i 1303'en jeg solgte for drøyt 4 år siden! Den har ikke vært passet på, og naturen har fått fritt spillerom, leit! Visste at bilen hadde mye bra med seg og den ble dratt hjem på henger, med fastrusta bremser ++. Nedplukking er påbegynt og alle sveisedeler bestilt hos Halvor. Så nå er jeg igang med det jeg aldri skulle gjøre igjen, plukke bobla i biter og få den på veien. Planen er å oppgradere motor med litt mer futt, men vi får se hva finansene sier etterhvert.
-
Begynt å jobbe med bakspisser. Ny bakplate blir stor utgave slik at det blir plass til litt eksos
-
-
Tilpasning av bakplate viser at hø.side er drøyt 0,5cm skjeiv. Skinne til gummien i motorrom treffer ikke i det hele tatt. Ellers flukter platen fint rundt om, og låsen treffer riktig. Har tom brukt laser for at låseplaten skal komme i rett posisjon! Utvendig må den modifiseres for at jeg skal få i skjermbolter.
Øverste bilde er hø side og nederste er ve.side.
Skal jeg bare drite i det så lenge resten passer grei, eller prøve å modifisere, selv om jeg sliter med å se hva som kan gjøres!
-
Lurte på å lage hull i bakplate mtp eksos og varme. Hadde tilgang til verktøy for det hos forrige arbeidsgiver ! Nå lurer jeg på om noen kan hjelpe med dette? Noen som har verktøy?
-
-
-
-
Lite gjort på lenge grunnet for mye annet som stjeler fritiden.
Har skifter front- og bakplate og skal til uka hente litt mer sveisedeler hos Halvor.
Idag har jeg laget et stativ som karosseriet skal løftes over på. Får da kommet til kanalbunner som jeg tror er dårlig ve.side bak. Har ytterkanaler som skal brukes for å lappe i litt. Kanaler er veldig bra generelt men er plasser ve.side som må byttes ut. Ønsker å beholde mest mulig av originalt stål, derfor kun lapping.
-
Fått gjort litt idag, pusser og sandblåst reservehjulsbrønn. Kun overflaterust.
Grunnet med Ferobet som er knakende god, men full av giftstoffer, så greit å ta det ute. Kommer til å pusse litt og deretter lakkes senere.
Gjør småplukk til jeg får tilbake sveiseapparatet, da blir det løft av karosseri og litt kapp og sveis her og der.