Trenger balansering av veiv/svinghjul og trykkplate
Noen som gjør dette lokalt til en fornuftig pris?
Samme prinsipp som filter på 356 motoren da?
Der kommer også olja fra en "splitt" ved oljetrykk bryteren, går via filteret og tilbake til sumpen.
Olja som går til lagrene er ikke filtrert, det er bare en liten del som går via filteret og tilbake til sumpen.
Regner med retur går via en en av boltene til dynamofoten nå at det er en type banjo bolt?
Kult på en retro motor, men jeg ville ikke gått for en slik løsning på en motor med litt effekt, der vill jeg uansett gått for full flow filter.
Takker for tilbakemelding, blir som overskriften sier "økonomitrimmet", planlegger en litt retro stil.... denne filtersatsen, 1641 sylindersett, gammelt viftehus, gammel trimfordeler og to enkle forgassere med Gene Berg gasserstag og ett Ansa lignende "effektanlegg"
Blir vel lik løsning som med ett sentermontert FRAM filter..... filtrerer oljen som kommer fra oljetrykksbryteren og returnerer den til blokka, men filtrerer ikke oljen som går til lagrene.