Main Menu
Siste poster
Welcome
Forums
T1 65 "Fake Oval"
-
Jeg kjøpte denne mai 2005 fra et døds
Hele bunnen var ny, alt fra bremser, golvplater, dempere, forstilling, overhalte kingbolter, nytt pedalsett.
All rust i karosseri var sveiset, det var satt inn oval bakrute og det fulgte med snowflakes baklamper og W luke
Rustsveinsingen ser ut til å være av bra kvalitet
-
Detter har jeg rettet:
Kanaler er kappet, og lagt inn en ny bit på ca 1 cm
En plate er lagt bak hengsle (Sveist og tinnet) for å flytte hele døren 2mm lengre bak
En liten kile er kappet bort forkant av rute ramme i døren for å få nok klaring mot taket
Alt som er sveit er tinnsparklet -
-
Taket har en gang vært byttet på bilen, men det er falset og sveist med maskin i bakkant av taket. Skøten framme er ca midt i frontruten. Dette er nok gjort på verksted lenge før forrige eier startet restaureringen.
Stolpene ved frontruten er litt for korte, og er årsaken til at dørenes passform ikke var helt bra.
Jeg har tinnsparklet skjøtten i taket og der en har sveit inn oval bakruten.
-
Veng skjermer...
De hadde stått nokså lenge, og de var bare behandlet på undersiden.
Har derfor slipt de platerene med fiber disk og behandlet med Ferrobet. Baklampene er sanblåst og behandlet med Ferrobet.
Hull til bakskjermene er selvsagt sveset igjen, og det er tatt opp nye på rett plass for \"snow flakes\" lampene
Epoxy grunning skal nå legges
-
-
-
11 år siden siste oppdatering, på tide å gjøre noe med denne da
Tråden er ryddet for kjøp og salg av deler og annet fjas
Ønsker nå å ferdigstille bilen slik jeg tror forrige eier hadde tenkt
Alle hull unntatt speedometer og tenningslås var gjensveist i god gammel Cal-Look stil, så da har tinn sparklet sveisene og slipt rent platene inni som ikke skal trekkes med tak trekk eller dekkes av tepper.
Har også slipt platerent innsiden av panser og motorluke da grunningen ikke hadde tålt varmen ved tinnsparkling.
Fjernet også understell masse som var lagt i innerskjermene. Alt sveisearbeid var bra, men jeg vil legge Epoxy grunning -
Fjernet bitene som var sveiset inn i utsparing til eksos
Kan være greit å kunne kjøre med original eksos, eller i alle fall noe som har enrerør på orignal plass -
Rengjort og blåst noe gravrust jeg fant under baksette og hattehylle
Behandlet med Ferrobet for å ta det som eventuelt ligger igjen nede i porene