Bremserør får du hos f.eks Bilextra/Mekonomn på lengden du vil ha....... Utløserlager har vel Halvard, husk å kjøpe fjærer til å feste utløserlageret.
Hey...
Du kjøpte denne ja.. Grattis...
Kult at den ikke forsvant ut av byen.
Girkassen driver å hopper ut av 1. gir så jeg må nok se meg om etter en ny kasse også. Greit å bytte den når motor må ut uansett.
9 years ago
Tue Aug 26 2014, 10:14
Forstå meg riktig, er veldig fornøyd med bilen, den hoppet ut av gir flere ganger i går, men tror grunnen må være at det er defekt simmerring bak svinghjul og olje på clutch, ved igangsetting så hopper hele bilen. Har hatt andre bobler med samme symtomer så det er kurant å fise dette. Prøver først å dra ut motor og bytte clutch, lar girkasse stå i intill videre hvis jeg da ikke får tak i en billig en.
Skal gå over bilen en runde med autoglym før jeg setter den bort for et par måneder.
Skal se om jeg får tatt en tur innom deg med bombrikken din på onsdag, hvis ikke må det bli i helga.
Fine,
om du sender en sms før du kommer kan eg legga ut nøklene i postkassen i tilfelle eg må ut på noe, så kan du bare legge brikka der og.
Da er bilen EU godkjent med kun en 1'er feil. Det ble vel ca 25 timers jobbing for å få dette til.
Motor har vært ute, vasket av et tykt lag med gugge, som fryktet kom hoppingen av olje på clutch pga lekk simmerring bak svinghjul. Byttet simmerring, byttet clutch, byttet forgasser, byttet dempere bak, forstillingen var bra men linkboltene var montert med for få shims og ikke trukket til skikkelig (flaks da dette kunne blitt dyrt), byttet bremser bak, byttet frontrute, byttet pakninger på frontrute og bakrute grunnet lekkasje. Ellers bytting av småting, vindusviskere, bytte av olje, smøring av hele bilen under med owatrol med trykkluft (3 liter) og tekyl i alle innerskjermer for at den skal kunne tåle å bli brukt i fuktig vær.
Fant ut etter at motor var satt inn at den svetter i fremre del av girkassen. Gadd ikke å ta ut motor enda en gang så jeg tar ut motor og kassen ved en senere anledning og tetter denne lekkasjen. Må også få trekt om førersetet og fikse teppet i bakre bagasjerom, men det får jeg ta til våren.
Så da er bilen endelig på rogalandsveiene igjen og blir å ses så ofte som mulig så lenge det ikke er saltlake eller snø.
Greit med to godkjente luftkjølte, ei stund siden eg har hatt det.