Main Menu
Siste poster
Welcome
Forums
1969 STEPSIDE PICKUP
-
Bokstavelig talt, litt av en bil og litt av en buss
Hva er planen for baken? T2 lyktene skal de flyttes bakover?
-
Frittstående STEPSIDE plan, slik som på en gammel "amerikansk" pickup....... T2 lyktehulla blir sveist igjen, bakplaten skal ha T2 1960 helrøde baklys m/chromeringer (har noen NOS liggende)
-
TURBOMOTOR vs NA
Jeg må bygge en motor på ca. 160 hk og 200 nm.......har vært på flere forum, men de større motorene har for mye moment...... noen som har noen forslag til en frisk motor uten for mye moment, vurderte en med lite volum, innsprut og turbo !!!!!!!! slik at jeg får nok hk samtidig som momentet holdes på et moderat nivå. -
-
TAKKER, den såg grei ut, kan vel bytte ut gassere mot innsprut fra VW Speed uten å miste formkurven.
-
Det er jeg usikker på..
Om en regner arealet på to dobble 44mm spjell er det en god del større en to enkle 55mm spjell (Husker ikke eksakt størrelse på spjellet til speedshop, og websiden er nede nå)
Men om en regner arealet av 38 mm halsriger i gasserne er det større areal i to enkle 55mm spjell... Regner derfor med at det bør gå bra?
Når det er sagt så er det ikke helt enkelt å tune en motor slik at den blir god på cruizing med slik kamDet blir såpass pulser i innsug at det å bare kjøre map (trykk/vakum sensor) ikke fungerer godt. Fullgass tuning er lett
(Jeg hadde W130 kam i T3 en med 1915 motor som jeg bygget megasquirt på i 2003, brukte bensinfilter og sveisedyser for å lage treghet og utjamne pulsene på lavt turtall)
Alternativet er å kjøre kun spjell sensor
Sånn sett er det mye lettere med en mildere kam - og turbo for å få opp effekten
-
-
Hmm.. prisen på de store CB end castings som vi snakke tom i går og som kan portes var litt drøy synest jeg, men det er vel de eller hjemmemekk om en skal få gjennom nok luft
Det finnes alternativer om du vil bygge selv. Jeg fikk tak i et sett med CBR1000RR Throttel Bodies på E-bay for $50+ frakt. Er litt mindre avstand mellom løpene en IDF gssser, men et nedkappet IDF innsug til avstand mellom løpene blir rett, så sveide på alu rør til ønsket høyde fungerer.
Denne tråden har en del info om MC TB
http://www.msextra.com/forums/viewtopic.php?f=94&t=6602 -
Har nettopp kjøpt stabstag sett til IRS fra Whiteline som Torgeir tipset om, FIN PRIS....... nå mangler jeg bare stag foran.
-
Er det noen som har noe erfaring med RANCHO Pro street girkasser, prisen er grei, men hva tåler de..... hk og nm????????