Main Menu
Siste poster
Welcome
Forums
Motor, drivverk og kjøreegenskap prosjekter
-
IDLE kontroll kretsen reparert (byttet transistoren som var brent)
Byttet også tomgang ventilen, da denne var kotsluttet og derfor har ødelagt kontroll boksen
Sviver bra til å være EFI med 308 graders kam
Må forske litt på temp sensoren som normalt står i kjøleveska. Jeg prøvde samme type sensor jeg har brukt på bussen., det vil si biltema sensor skrudd fast i toppen. Da sviver den dårligere på grunn av at den får mindre bensin - som betyr at hjernen tror at motoren er varm og slår av "choke funksjon"
[yt=640,360]SPiDkAzFNlA[/yt] -
Innsug til Type 4 EFI, stående "DTM" kjøling fra Raby
Kappet rørene av originale T4 EFI innsug, portet det lille som kan portes, og da passet de minste meieri rørene jeg hadde liggende.
Plenum kammeret på hver side er et 3" rør, og "lokket" i hver ende er Ikea blandebolle i rustfritt
Jeg tror jeg skal kappe plenum kammeret litt, men venter til jeg får laget røret mellom og ser hvordan det passer.
Har ikke helt bestemt meg om jeg legger røret over eller under dynamoen. Regner med å bruke 2.5" rustfrie eksosbend/rør
-
-
-
Tysk T1 Plenum kom i posten på lørdag.
Estimert 4-6 uker sa han som sendte fra Uniten Big Bløff, men det ble da levert på under en uke
Mer volum i dette en Mexico plenum, større spjell og mulighet for å enkelt tilpasse et større spjell.
Spjell aksling må forlenges slik at en kan sette på en TPS sensor på "dynamo siden"
Olje påfylling røret er i plast og var brekt av ved flensen.. Så der får jeg sveise meg et nytt med noen bend tenker jeg.
-
Kom over noen Whiteline krengehemmere på Ebay til fin pris - NOK 1500 for et sett inkl frakt
Jeg kjøpte 24mm justerbar bak og 20mm justerbar fremme - IRS / BJ
Det ser ut til at det var den siste fremre de hadde, men de har både 18 fast og 24mm justerbar bakre fortsatt
http://stores.ebay.co.uk/Demon-Tweeks-Direct/_i.html?_nkw=vw+beetle+bar&_sid=82983844
Dette produseres ikke lengre, så jeg har søkt en stund etter dette.
Har kappet IRS av en 03 i dag, så da blir det å sveise dette inn i en BJ bunnplate jeg har stående sammen med busskassen og krengehemmerne -
-
-
-
Startet å bygge mer camber i en BJ forstilling etter "Carsten" metoden
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,14645.30.html
Men når jeg endelig... hadde fått løsnet støtdempertårnet fra nedre røret og tatt det av for rengjøring finner jeg såpass mye rust i bunn av støtdemper tårnet og i selve røret at jeg ikke vil bruke det videre. Det var jo meningen å bruke det litt mer aktivt en cruizing
Det ble derfor bare seveiset sammen som en test. Jeg får starte med en ny Puma tenker jeg