Main Menu
Siste poster
Welcome
Forums
Motor, drivverk og kjøreegenskap prosjekter
-
Hvis det ikke går, så har jeg noen bredda glassfiberskjermer liggende i hønsehuset, du kan jo prøve dem
-
Da har jeg hatt et forsøk med hjulbue rula.
Plasserte treklosser i nedre kant fremme og bak, da jeg ikke ønsket at skjermen skulle vippe inn i nede når jeg løftet den på midten. Viste seg å være vanskelig (umulig) å strekke skjermen uten å ødelegge skjermkanten.
Tar jeg bort klossene og ruller blir den bredere på midten, men vipper inn i nedre kant får en helt rar form.
Da blir det alternativ 2 - cut n weld
....alternativ 3 er glassfiber skjermer -
Cut n weld er ett godt alternativ, tar litt tid, og krever god kvalitet på skjermene, Veng har en tendens til å vri seg med så mye sveis.
Stå på -
Hadde tenkt å legge inn en stripe innerkant av skjermen slik som "alle gjør"......
Men tror det hadde vært kulere om det ser ut som om skjermen er valset - og at en har fått det til
Prøver å sveise inn noe "kiler" da
Noe slikt som dette -
Blir kanskje finere (og mindre arbeid/retting) hvis du legger inn kile vertikalt foran og bak etter at du har valset, da kommer profilen tilbake, og du får rett bredde i hele hjulbuen.
-
Har vurdert det, men det blir for lite metall å jobbe med uansett, må bruke for mye makt på valsa og da blir ikke kanten pen.
Prøvde å legge en bremserør inni "bretten" mens jeg rullet for å unngå dette, men det var ikke lett -