Main Menu
Siste poster
Welcome
Forums
Motor, drivverk og kjøreegenskap prosjekter
-
Testmontering for å sjekke at reimhjul lines opp parallelt.
Har også fått målt hvor mye type-1 dynamofoten må kappes før den kan monteres på en 1/2" alu plate.
Skal låne en metall båndsag for å få et greit snitt.
Jeg freste også ned en annen CU blokk jeg hadde stående, like godt å konvertere begge når en først er i gang.
-
-
Service på vannsølte Audi'er i dag...men måtte jobbe litt loftkjølt for å holde oppe motivasjonen.
Fikk lånt en båndsag på jobb og kappet ned 2stk dynamo fot til T4 CU blokkene jeg konverterer
Gjenget og boltet på plass
Sånn blei det
Skal kappe og forme platen dynamofot er montert på for å få litt mer "factory look"
Mulig dynamofoten også burde sveises fast, men det er mange osm kjører med de bare boltet også -
Går greit med bare bolter, jeg hadde 2 styrestifter, jeg hadde også en 5mm platefrofil i bunn av hullet der boltene går gjennom dynamofoten, kjørte i flere år uten problemer
Blir jo riktig fint hvis festeplata slipes og tilpasses dynamofot. -
Da har bunnplate som skal bli "Racerbil" fått seg nytt karosseri.
Ganske rustfritt, men litt i støtfangerfester bak, karosserifeste i innerskjermer bak og i alle fall toppen av kanal i dørene.
Skal sjekke litt tilpassninger før jeg løfter av igjen karosseriet, sveiser og får sandblåst
Har ikke demontert avstiving bak, så karosseri står ikke helt nedpå enda, tror jeg må modifisere litt her
-
-
Turen var kort og god, ca 20 meter
Men det er ikke hver gang jeg har kjerringa med å for å hjelpe med å hente nye bildeler -
Har testmontert skjermer i dag
Går bra fremme, men bak stikker de noe ut ja
Det står ikke montor i, men høyden er ca samme som 03 orignalt. Den skal noe mer ned, men da det er IRS hjelper det ikke så mye som med SA
Alternativet er å valse ut så mye som mulig, eller + 4 cm bredere skjermer bak.
Med + 4 cm vil hjulet stå likt i skjermen fremme og bak. Spørs om jeg gidder bredde i stål eller om det blir tupperware greier
Dæ går fin å valse sier John Arne... time will show... -
Tupperware er hvertfall enkelt. Hadde eg hatt skills å lyst hadde eg og sikkert prøvd meg på bredding i stål, men gikk for csp skjermer. Valsing prøvde eg, men ga opp då skjermen "reiste" seg for mye og det ble i det meste laget med luft i hjulhuset. Viktigt å prøve ut forskjelligt, det lære me av og
-