Main Menu
Siste poster
Welcome
Forums
Motor, drivverk og kjøreegenskap prosjekter
-
Tenkte å lage en tråd om diverse prosjekter jeg holder på med.. som ikke nødvendigvis hører til en bil enda
Rune har ryddet litt, så jeg var oppe å hentet noen WBX blokker og tilhørende girkasser.
Det viste seg at det var godt med tæring i både topper vannkapper, så de holdt ikke på kjøleveske - men gode emner for OxyBoxer
Her har jeg demontert, avfettet og steamet blokkene. Klar for å fjerne pinnboltene til toppene.
De bruker å løsne ved å skru to muttere mot hverandre, men de trenger noen slag med "den store hammeren" i enden på pinnboltene først. Noen ganger må en også varme litt
-
Jeg tok også med girkassen til den ene motoren, en 091 mid shift 5 trinn kasse
Dette passer ikke uten videre i bobla, men jeg har skaffet en girstang fra en To**ta MR2 som har "kabelstyring"
Kablene er for korte, men push-pull kabler er enkelt å skaffe på mål. Brukes for eksempel til gir/gass på påhengsmotorer
Kunnne selvsagt kjøpt fra cableshift.com også.. men kan heller bruke de pengene på noe annet moro
Jeg har lagt dette prosjektet litt til side.. Girkassen er og blir for lang.. For mye jobb å kappe/sveise om torosjonsrør for å få dette til å fungere. Har ikke sjekket om det kan la seg gjøre å lage til noe fremre fester for å eventuelt ha den i bussen -
Den ene kassen var en 091-1 side shift fra en luftkjølt T3. Cluch uset var ødelagt ved utløser armen.
Perfekt emne for oppstart hus
Siden dette er et 091 hus passet spacer/adapteren jeg kjøpte "feil" til Camperen.
1.5KW starter - har aldri hørt en 1600 dra igang så fortEr gamle motoren i bussen som er montert for enledningen
-
Da Mexico EFI innsuget er for lite for 2 liter... Jeg kommer ikke til å bytte ut det som står i bussen nei...trenger ikke mer turtall den
Så har prøver jeg med noe hjemme mekk og CB enderørene for EFI
Bruker Eksosrør, 51mm er max som går forbi dynamofoten. Har sveiset på noen mindre rør i hver ende slik at det passer mot enderørene. Noe avkapp fra en universal katalysator jeg hadde liggende. Bruker et nedkappet 2.5" 45 grader bend på midten.
Spjellhus festet har jeg kappet av WBX plenum kammeret og sveiset på toppen av bendet.
Spjell-armen må justeres litt for å passe gasspedalen/wire fra bobla
Dyser og dyseholdere er fra WBX. Måtte bare file hullet til låseskruen litt. Pakningene/o-ringene nede i innsuget passet fra T4 innsprut.
Er den gamle 1915 motoren jeg hadde i T3'en som brukes som mal, tenkte å prøve å starte motoren med originalt WBX sprut , men jeg har noe Megasquirt greier liggende også
-
Da har jeg startet 1915 motoren med WBX innsprutet
Monterte noen varmepotter jeg hadde liggende sammen med et Kadron eksosanlegg.
Har ikke laget stuss for tomgangs mekanikken, ok i styringen til denne var brent transistor
Den går derfor ikke på tomgang enda, og om den gjør det vil ikke bli helt pent med den kam'en...
Men den virker nokså hissig da
[yt=640,360]n88u0DTNcgg[/yt] -
-
-
-
jalokoey
Kæ bil ska du setta denne inn i ?
Har ikke bestemt noe, bare rydder litt i motorer og deler
Jeg har mange flere motorer en biler for tiden, så vi får se om jeg selger litt etter hvert.
Det er godt mulig jeg hugger denne, og tar topper (42*37,5) og Mahle 94 cylindere over på en av WBX blokkene
Jeg har også et tysk T1 plenium på vei over dammne, sammen med tyske "end castings" -
Og så har jeg en T4 1700 blokk, 2 liter 94mm cylindere - mulig jeg går for 96mm og 1800 topper
Org EFI innsug har jeg kappet ned, meierirør ligger klar sammenmed noen rustrfie "boller" fra Ikea som skal bli plenium på hver side og et spjell på midten som jeg vil "presse" luften gjennom
Har også DTM viftehus til denne fra Raby
Den skal i 64'en som står innerst i garasjen