Bilen kom seg på treff.. men etter ltt mer natteskruing...
Startet bilen på fredag, gikk på tomgang i garasjen mens jeg ryddet bort noe verktøy for å kunne kjøre ut av garasjen, laste inn sovepose osv...
Plutselig tikkelyder når en har hydrauliske løftere
Løper til og ser rødt lys i instrumentene.. Stopper bilen og finner en stor oljepøl under bilen. Olje renner fra oljekjøleren.
Den ble trykktestet før montering, så hvorfor den plutselig sprakk nå....
Må være at den hadde en svakhet og ikke tålte varm olje og trykk?
Jaja, bedre at den ryker i garasjen en på veien
Tok en tur til Bore med 54'en på fredag kvelden, så hjem å vaske, vaske og vaske, legge om slanger, legge opp oljetemp/trykk måler instrumenter. Startet bilen igjen kl 05.00
Kjøper nå en oljekjøler med termostatstyrt vifte og monterer den under, slik at jeg slipper å dra ut igjen motoren.
Oljetempen ble ikke mer en 80 grader på vei til og fra Bore når jeg kjørte uten oljekjøler...
Jeg fikk ikke tid til noe mapping, men motoren fungerer meget bra. Litt justering i det en går av og på gassen rundt 1500 omdreininger må til men ellers imponerende bra.
Mye sterkere en 1600 motoren
Og så mye roligere med hydrauliske løftere da...