Main Menu
Siste poster
Welcome
Forums
1974 Type 1303
-
Får dokumentere denne og. Kjøpt i sommer og skal være en bil til jentene i første omgang. Tålig grei i karosseri og har mangel lapp på hjullager, blinklys, bærekuler, og litt småknask. Den sviver ikkje fint så litt å skru på her. Eksosen er det første eg ryker på. Her sitter det et eller annet eg ikkje vet hva heter men av skal det
Nytt chassinummer på side 4 -
Må ha ny forgasserfot eller hva det heter. Den biten som forgasser er skrudd fast på. Det er kappet i det ene røret som går ned på eksos så her lekker det...
-
Fikk skrudd litt i helga og kom så langt som å demontert eksosanlegg. Her var det ikkje mye bolter igjen i toppene
. Så her blir det ut med motor og litt overhaling.....
-
Min erfaring er at det ikke hjelper med noe form for grisepikk eller andre uttrekker verktøy på dette..
Eneste er om en klarer sveise fast en mutter på restene av pinnebolten, da varmes det godt og løsner kanskje...
Jeg kjøpte et sett med bore guider der en enklere klarer å sentrere hullet i den brekte bolten.. Starter med liten bor, så større til en kan prike ut restene og friske opp hulet med gjenge tapp/renovering. De pinnene en kan slå inn for å skru ut restene har jeg bare dårlig erfaring med.. Det hjelper bare når bolten er løs, ikke når den er rustet eller eiret fast
http://idgtools.no/default.pl?showPage=468
Bare å låne om du vil
-
Kapp restene av bolten rein, bor opp og gjeng opp til M10. Så har unneberg oversize bolter med M10 i ene enden og M8 i andre. Dette gjorde jeg med 2 av mine bolter på 1962 modellen før jeg solgte den. Det funket som smør det.
Når du borrer innover så merker du i drillen når det slipper litt, da stopper du, det er et lite mellomrom mellom baksiden av det gjengepartiet før du treffer godset i toppen.
Motor må ut uansett. -
Motor skal ut ja. Snakket med Kai på møte i går og han ville ha borret ut og satt inn nye pinnebolter. Så kanskje han fikser dette for meg. Time will show
-
Motor nesten på vei inn nå. Fått skiftet 2 stk pinnebolter i toppene. Skiftet innsug og gummibelger, og bakre eksos. Justert ventiler, nye pakninger på deksler, overhalt forgasser, Skrudd alt sammen og mangler nå kun å få feste vifte og sette på det bakre blekket.
Litt bilder.
Litt til overs hvis noen trenger...
Skiftet også simmering siden eg hadde motor ute. Det gjer eg allti når det er ukjent tilstand.
Så kom eg på å snope meg sentreringsverktøy. Genialt...
Satse på å få inn motor i løpet av neste uke hvis alt går etter planen. Da mangler det litt på hjullager foran og ei styrekule eller hva det var.... delene ligger klar.
så er den snart klar for EU kontroll..... -
-
-