Main Menu
Siste poster
Welcome
Forums
1962 Type 343
-
Nissen kom tidligt i år å leverte en fine Type3 Ghia her om dagen.
Masse gode deler, så her blir det endelig litt garasjetid igjen
Ska finne kamera å knipse litt så fort eg får tid
-
-
oioioi, begynner å bli en del t3 ghias i området nå
Blir spennende å se bilder.!
-
Her er an. Gamle til Håvard som eg har kjøpt. Skal kose meg med denne nå
I bakgrunnen en 1303 som blir en "bruksbil" til barna -
-
Takk takk, ja endeligt begynne me å komme på plass. Goe garasje har eg endeligt fått
Må bare rydde å hive litt til så får eg begynne å skru litt. Har jobbet litt med det elektriske da det manglet lys og horn og sånne småting. Skal tas et oljeskift på girkasse da denne lager litt lyd.....
-
Har nå satt vinkelsliperen i taket på denne. Rutene er ute og det gikk uten å kappe pakninger heldigvis
På taket er det noen rustbobler i kanten der hvor platene ligger sammen i takrenna, noe alle vel kjenner til
En god kamerat av meg som hadde litt lite å gjer som ville fikse på dette
så det var ikkje vanskelig å gå igang.
Skal samtidig få lime teppet i hattehylla, dette er rimeligt fullt av bølger etter noen år i varmen og lurer på om det er noen triks for å rette dette? Eller er det å sause det med lim å trykke det ned...? En kan skimte bølgene på bildet...
Ellers så blir det et hakk opp i ræva trur eg og et oljeskift på gearkasse..... -
Apropos gearkasse...det er lyd fra gearkassen når en kommer opp i fart. Stemmer det at det kan være olja eller mangel på olje som kan gjøre det?
-
Jeg har bare brukt kontaktlim i båten og i bussen, men pass på at du får noe som "virker"
Billig spray som biltema og andre har virker bare for helt glatt vinyl er min erfaring.
Få tak i noe fra bilstereo forhandlere for eksempel.
Jeg hadde også mye ulyd i girkassa på 54'en når jeg kjøpte den.
Byttet olje.. det var ikke mye på den, og det som var der var grått
Fylte på ny rett mengde og det meste av lyder forsvant egentlig.
Byttet til nyere kasse når jeg byttet motor, ville ikke ødelegge resten av krasjboxen
-
På vei heim frå grøten i kveld fekk eg oppdatering frå lakkereren om at den står nå sprøytet med fyller
Han har da slipt ned begge sider fra takrenna og ca 5 cm opp på taket. Han var ikkje fornøyd slik det var gjort forrige gang, så nå er den behandlet med brunox på de verste punktene, fuget på nytt, grunnet med 2 komp, sparklet, pusset, grunnet på ny og nå fyller.
Det han tok av var sparkel på blankt stål, og det likte han ikkje. Så lakken står klar og blir sikkert sprøytet i løpet av uka. Skal ned på lørdag å jobbe litt så gleder meg til å se resultatet